Szerző Téma: Lloyd C.V 46-os széria  (Megtekintve 16903 alkalommal)

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #90 Dátum: Dátum: 2013. Február 05. Idő: 15:47:29 »
Köszönöm Balázs!
A szárnyak építését én is izgatottan várom és emellett tartok is tőle. Még fejben sincs meg minden részlete a szárny szerkezetének...
Amíg a törzs készül, addig viszont van időm töprengeni azon is.
Jelenleg az orrgyűrűt az oldalfallal és a haslemezzel összekötő idomok elkészítése és azok furnérral történő borításának a mikéntje a következő feladat. Valószínűleg ez is balza tömbből készül majd -, mint az orrész- és a törzs belseje felől kikönnyítem. A borításához nagy eséllyel gőzölnöm kell az odaillő furnér elemet, de ez a törzs hosszanti léceinek gőzölésénél könnyebb munka lesz. Erről jut eszembe:
A háttérben vázlatok formájában készül a verzió 2-es modell is :) kihagyva belőle pl. a léc gőzöléses és az egyéb nehezen kivitelezhető technikákat, no meg az elbaltázásokat (pl. törzsből kibújó kormányhuzalokat és az emiatt rossz helyen levő szervókat stb.).  A klasszikus elől doboz - hátul léc törzs szerkezet sokkal egyszerűbb felépítésű és könnyebben, pontosabban, "élethűbben"  építhető meg. Akár balzából is. Ennek szellemében körvonalazódik a 2-es modell.
Foly. köv. :)

 
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2013. Február 05. Idő: 15:52:48 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #91 Dátum: Dátum: 2013. Február 10. Idő: 18:04:08 »
Egy kis haladásról megint beszámolhatok.
Elkészültek azok a fránya sok töprengést okozó orrész idomok! Kis esztétikázás van még hátra és egy feladaton megint túl vagyok.
A képek:

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #92 Dátum: Dátum: 2013. Augusztus 13. Idő: 20:56:23 »
Hosszú-hosszú idő után végre folytathatom az építést!
A háttérben néhány apróság (felségjelzések, lajstromszám stb.)elkészült, tettem két eredménytelen kísérletet a csillapítók és a kormányfelületek bevonására ("'lájtosabb" bevonó anyag kell majd), de  a lényeg, hogy megvan a motor és a szabályzó!! Elkészülhet az orrkúp és befejezhetem a törzset. Már "csak" a szárnyak lesznek hátra.
(Közben elkészül a Whing Ding 2 modellje is, öröm repítésekhez és bemelegítésként a Lloyd C.V berepüléséhez.)
Még hátra van a motor tesztelése néhány légcsavarral, majd ezt követően a motor beépítése után a méretarányos (fa) légcsavarral. A teszteléshez van akksim, az éles akkumulátort -építési lassúságomat ismerve- a berepítés előtt veszem meg.
Alapadatok pár napon belül, bár a képen a szabályzón látszik, hogy a gép "jó" szokásomhoz híven túlmotorozott lesz.
A motorról annyit, hogy 3 cellához való alacsony KV értékűt (<1000) kerestem 300W körüli teljesítménnyel. Így is magasab lesz a repülés közbeni fordulatszám, mint ami az arányosságnak megfelelne, de nem akarok maximalista lenni.
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2013. Augusztus 13. Idő: 21:10:18 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #93 Dátum: Dátum: 2013. Augusztus 21. Idő: 11:41:16 »
Az ígért adatok a motorról:

- teljesítmény  : max. 550 W
- hatásfok       :  83%
- KV érték       :  980
- max. áram    :  35 A
- LiPo              :  3-4 cella
- légcsavar     :  10-11 inch (12x6-ossal is ajánlják. Az már scale méretű.)
- súly (össz.)  :  120 gr.

A szabályzó 40A brushless Rc-Timer-Hobbywing.
 
A motorral lesz még egy "kis" munka. A tengelyét 10mm-rel meg kell rövidíteni. Egyrészt a gyári méretnél túl messze kerül  a légcsavar az orrgyűrűtől, másrészt kicentírozott légcsavarral is nagyobb a rezonancia a hosszú tengelynél.

« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2013. Augusztus 22. Idő: 08:13:45 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #94 Dátum: Dátum: 2013. Augusztus 22. Idő: 19:16:37 »
Nagyon birizgálta a csőrőmet, hogy a lajstrom szám már fent van a gép két oldalán, de a felségjelzés még nem. A német kereszt alá a fehér négyzetet festéssel gondoltam megoldani, de letettem róla, tartva a nitró lakk agresszív mivolta miatt. Fehér nitrót nem kaptam, mással meg nem mertem próbálkozni.
A német keresztek (és a lajstrom számok) családi segítséggel ;) számítógépes fólia vágóval készültek el jó pár hónappal ezelőtt.
Az előzetes terv szerint a fehér alap is így készült volna el, közepén a kereszt alakjának megfeleő "lyukkal", de sajnos erre már nem futtotta a családi összeköttetésből.
Tegnap jött aztán a következő ötlet: A törzs oldalán nem probléma, ha a kereszt és az alap nem egy szintben van, hanem egymáson.
Hulladék fehér fóliából kivágtam a 2 db négyzetet és felvasaltam a tözs oldalára majd, rájuk ragasztottam a kereszteket.
Tökéletes lett. Már csak egy kérdés volt hátra: Mit "szól" a nitró lakkhoz a két fólia?
A fehérrel nem volt gond, a fekete viszont -igaz, alig-alig észrevehető módon, de- pár helyen felpöndörödött. A negyedik réteg lakk stabilizálta a dolgot. Még nem teljesen tükrös a lakkozott része a törzsnek, de máris "remekül" kihozza a borítás legkisebb hibáit. :)
A cseresznye furnér tónusa a várakozásnak megfelelően jóval sötétebb, éretteb lett a lakkozás után.
Jöjjenek a képek:



 


« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2013. Augusztus 22. Idő: 19:19:58 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #95 Dátum: Dátum: 2013. Augusztus 23. Idő: 21:04:03 »
Ma végre beragasztottam a törzsbe a már hónapokkal! ezelőtt kivágott elemeket. Az alsók az alsó szárnyakhoz, a felsők pedig a felső szárnyhoz tartozó szárnytartó dúcokhoz valók. Amikor megkötötött az epoxy ragacs, síkba csiszoltam azokat a törzs oldalával.
Egy apróság készült el még ma este: a farokcsúszó fém betéte. Rézbevonatú acél 1,2mm átmérővel. A képen még csak a száraz próba látható.
Ragasztása holnap. 

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #96 Dátum: Dátum: 2013. Augusztus 23. Idő: 21:05:49 »
Szia!

Ez így egyszerűen zseniális!

Pofám ég, mert még nem adtam fel a burkoló anyagot... Remélem holnap már eljutok egy postához...

Balázs

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #97 Dátum: Dátum: 2013. Augusztus 23. Idő: 23:11:35 »
Köszönöm Balázs!
Nekem is tetszik, de az elismerés Melczeréket illeti a gép szép vonalaiért. :) Igyekszem jól visszaadni az eredeti gép alakját. Nehéz, viszont hálás feladat. A technikai megoldások verzió 1-esek, de a háttérben -ahogy már említettem - körvonalazódik az egyszerűbb felépítésű verzió 2-es modell. Az is élethűre készül és szebb lesz.
Az anyagi források szűkös mivolta e modell építésére is rányomta bélyegét, de ez nem veszi el a kedvemet. Már látom az alagút végét :)
A burkoló anyag miatt ne legyen lelkiismeret furdalásod!  A hátsó felületek bevonása előtt kellett megcsinálnom a lakkozást. A motor sincs még a helyén...stb. Hátra van még egy-két generális fúrás-faragás. Addig meg jobb, ha nincs fent a fólia. :)
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2013. Augusztus 24. Idő: 08:18:58 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #98 Dátum: Dátum: 2013. Augusztus 28. Idő: 19:04:15 »
Tegnap este elszántam magam és a motor tengely rövidítése mellet döntöttem. Így jó pozícióban fog forogni a propeller és nem kell szétberhelnem és átépítenem a törzs belsejét. A tervezéskor -jó régen- még nem volt pontos motor méretem.
Mivel hagyományos eszközök nem jöhettek szóba, féltett kincsemre, egy gyémántszemcsés kis lapos reszelőre esett a választás.
Nem volt egyszerű "móka", de fél óra alatt végeztem. Pár ujammal is. Lesántultak.

Pihentetésképpen a farokrész elemein elkezdhetem a fóliázást. Itt is megköszönöm Balázsnak az ehhez nyújtott önzetlen segítségét!
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2013. Augusztus 28. Idő: 20:31:00 írta fokker »

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #99 Dátum: Dátum: 2013. Augusztus 28. Idő: 22:48:59 »
Nagyon kíváncsi leszek a beburkolt felületekre. Onnantól kezdve kezd igazán repülőgép formát ölteni a dolog. Még mindig azt mondom, hogy türelmes ember vagy ;) a csiszolás miatt.

A csűrők is biztos jól fognak mutatni, hogy "vászon" borítást kapnak, míg körülöttük minden burkolat lakkozott fa.

B.

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #100 Dátum: Dátum: 2013. Augusztus 29. Idő: 12:17:10 »
Igen, most már kezd lloydos :) formát ölteni a modell a burkolás, lakkozás következtében! Igazán majd a bevont csillapító és kormányfelületek dobnak nagyot rajta.
A súlypont helyzet miatt a LiteSpan optimális ezekhez a felületekhez. Az Oratext sem rossz, kimondott vászonhatása miatt élethű, de bazi nehéz.  A Fokker DVII súlypontjával kapcsolatos fiaskó egyik okozója ez volt. Bár ez a  modell másfélszer nagyobb fesztávolságú, azaz jóval nagyobb a DVII-nél, mégis letettem az Oratext alkalmazásáról. Más - itthon is beszerezhető - fóliával próbálkoztam, de sikertelenül. Vasaláskor a nagymértékű zsugorodása miatt eldeformálta az elemeket. Egyébként nagyon jó fólia, de erős szerkezet kívánatos alá. Erős, nehéz fóliához ennél nagyobb gép dukál. 
A LiteSpan-ből színben a vizuális próba során a fehér lett a jobb, mert az oldtimer-eknél kedvelt krém színe kevéssé üt el a törzsétől.
Az eredeti gépen is fehér színűnek tűnnek a  csillapító és kormányfelületek.
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2013. Augusztus 29. Idő: 18:26:49 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #101 Dátum: Dátum: 2013. Augusztus 31. Idő: 12:38:47 »
Néhány újabb próbát követően a LiteSpan-nel történő bevonáshoz a Balsaloc és a fa ragasztók helyett végül is az UHU por lett a befutó.
Ez utóbbi mindig van itthon és nincs ideje "bedögleni".
Az első elemnek az oldalkormányt választottam. Egy-két apró esztétikai hibát leszámítva jó lett. :)
Jöhet a többi!


bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #102 Dátum: Dátum: 2013. Augusztus 31. Idő: 13:31:54 »
Szia!

Nagyon jó lett! Vissza kell szokni a Litespan-hez. A többi felület -  az a kevés - jobban fog menni. Velem is így van mindig. A választásod jó volt, fehér volt a vászonnal burkolt felületek. Én is erre emlékeztem, de gyorsan utána is néztem: http://www.modelingmadness.com/review/w1/ger/bodilylloydc5.htm

Csak így tovább! Ha még kell vmi, szólj! :)

B.

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #103 Dátum: Dátum: 2013. Szeptember 01. Idő: 17:58:36 »
Igen Balázs, vissza kell szokni a LiteSpan-hez. :) (Régen volt már a BE2C javítása, vagy Juppy bevonása! :) )
Jó anyag ez a LiteSpan! Nagyon könnyű, de nagyon erős is. Az is rendkivül tetszik benne, hogy engedi látni az alattta lévő szerkezet struktúráját. Ehhez a modellhez mindenféle szempontból nagyon jó választás. Hogy ez nekem miért nem jutott eszembe?!
Köszönöm a segítségedet.


TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #104 Dátum: Dátum: 2013. Szeptember 01. Idő: 18:06:33 »
Hahó János!

Nekem bizony ez tetszik!  ;)