Szerző Téma: Lloyd C.V 46-os széria  (Megtekintve 16905 alkalommal)

istvan

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 37
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #30 Dátum: Dátum: 2011. Augusztus 05. Idő: 22:13:25 »
Ezt találtam:
http://www.sigmfg.com/cgi-bin/dpsmart.e ... html?E+Sig

esetleg lehetne habból csinálni a szárnyat és ezzel bevonno?

István

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #31 Dátum: Dátum: 2011. Augusztus 06. Idő: 14:30:57 »
István, ez a Rhino-Hide bevonóanyag nagyszerű!
A vastagsága (~0,4mm) is ideális és az ára is elfogadható.
Egy hab magos szárny nagyon megkönnyítené a dolgomat. Mentesülnék a sok borda elkészítésétől. Ráadásul egy félszárnyon belül nincs két egyforma borda!
Beletetted a bogarat a fülembe... :)

Köszönöm a linket és az ötletet!

János

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #32 Dátum: Dátum: 2011. November 20. Idő: 18:53:54 »
Sziasztok!

Elszaladt pár hónap. Szokás szerint...
Ritkán volt időm és hangulatom az építéshez, de ennek ellenére néhány dolog elkészült:
- a farok dugó, azaz lezárás,
- orrkarika, (mint a túráskényszerben szenvedő röfinek,   :D --> de remélem a gép nem fogja a földet túrni.)
- nokedli szaggatók, (a motor környéki törzsbordák),
- pár módosítás,
- rengeteg csiszolás.

A mai állapotnál messzebb szándékoztam eljutni, de nem sikerült.
Még sokat kel törpölnöm a törzs elejének elkészítésén (csupa ívelt felület), a kormány himbák helyének kijelölésén és a kormány huzalok vezetésének módján (ezeket még se fényképről, se rajzról, se makettről nem tudtam lelesni), a felső szárny bekötésén stb. stb.
Ami jelenleg a leghamarabb megvalósítható az a futómű és a farokcsúszó elkészítése. Ezekkel folytatom az építést és addig van időm a többin gondolkodni.
Ha szerkezetkész lesz a törzs, akkor "ceruzát ragadok" és elkészítem annak rajzát vagy TC-ben vagy DraftSight-ban.
A szárnyakhoz a bordák miatt először a rajzot kell elkészítenem, úgy hogy a törzs rajza után ez lesz a következő fázis. 
A sok szöveg után jöjjenek a fényképek!
(A csillapítók a fotókon még csak úgy oda vannak téve, nincsenek rögzítve. Néhány elem még csiszolásra vár, még láthatóak a különféle jelölések is.)
Üdv,
János
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 13. Idő: 17:45:41 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #33 Dátum: Dátum: 2011. November 21. Idő: 19:46:51 »
Na végre valami fejlemény. :)

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #34 Dátum: Dátum: 2011. November 21. Idő: 21:26:00 »
:D
A téli szobafogság majd növeli az építés iránti motivációt. ;)
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Október 13. Idő: 17:55:18 írta fokker »

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #35 Dátum: Dátum: 2011. November 22. Idő: 10:09:32 »
Szóval János ez durva!

Kezd makett minőségű és részletességű lenni.  :)
Gratulálok!

B.
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 16. Idő: 15:18:49 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #36 Dátum: Dátum: 2011. November 22. Idő: 19:59:42 »
Köszönöm Balázs!
Remélem igazad lesz! :)
A könnyebbik fele - a motortér mögötti rész - jól rekonstruálható volt a háromnézeti rajzok és az archív fotók lapján, viszont a motortér és az orrész számomra nagyon kemény dió! Ma kellett módosítanom a három nokedli szaggató körvonalát, mert "karcsúbbnak" kell lenniük. A propeller mögötti így sem tökéletes. Lehet, hogy ezen  ;)  a gépen már nem is lesz, mert ehhez bontanom kellene az elejét.
A hét végéig ismét a rajzokat, fényképeket fogom tanulmányozni az orrész felépítéséhez.
A futómű és a farokcsúszó fejben megvan "csak" az elkészítése van hátra. :)

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #37 Dátum: Dátum: 2012. Március 15. Idő: 11:32:27 »
Hosszú-hosszú szünet után ma végre csináltam valamit a Lloyd-on.
Nem sokat, de legalább lényegeset.
A törzs elejének a lövésztől az orrkúpig a forma mellet a felső rész borítása ad szép karakteres megjelenést.
Először 2x1 darabból (jobb és bal oldali elem) gondoltam megvalósítani a motortér és a mögötte levő rész borítását, de rá kellet jönnöm a papírral történő kísérlet során, hogy balzából ezt elég nehéz lenne megvalósítani, ezért oldalanként 3 darabból fog elkészülni:
(A törzs elejének tagoltsága ezt lehetővé teszi.)
1. a törzs legelejétől a motortérig terjedő rész,
2. a motortér,
3. a motortér mögötti rész.
Műszaki rajzlapot használok a sablon elkészítéséhez. Megfelelő tartása, rugalmassága van, hasonló a 0,8mm-es balzához amivel a borítás fog készülni.
A két utolsó résszel semmi gond, de az első az még mindig kemény dió.
No, elég a szövegből, jöjjenek a képek:
A képen látható elemek ideiglenesen kerültek fel. Segítséget jelentenek az orrész formájának meghatározásához és megépítéséhez.
Valószínűleg balza tömbből fog elkészülni ez a kérdéses rész, a szükséges méretnél 0,6-0,8mm-rel kisebb méretben.
Ráfeszítek egy vékony réteg folpack-ot majd apró nátron papír darabokból faragasztóval kasírozni fogom. Így egy könnyen leválaszható, egyszerű, de mégis erős burkolatot kapok, amit csiszolhatok, festhetek, lakkozhatok a későbbiek folyamán.
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 13. Idő: 18:07:22 írta fokker »

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #38 Dátum: Dátum: 2012. Március 20. Idő: 11:56:39 »
Szia!

Gyönyörű! Ezeket a speciális orr megoldásokat lemodellezni csak ezzel a pepecselős módszerrel lehet. Én be sem merném repíteni :)

Balázs

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #39 Dátum: Dátum: 2012. Március 23. Idő: 10:58:58 »
Köszönöm Balázs a gép nevében az elismerést!  :)
Elkél a biztatás...
Valóban pepecselős munka, de nem ilyenek miatt haladok lassan az építéssel... :oops:
Az ideiglenes orr-váz (minek is lehetne nevezni?) elemek alapján készítek pár db. karton sablont és mint a Juppy törzsénél addig csiszolom a balzát, míg bele nem simul a sablonba. Aztán jöhet a kasírozás. A végeredményül kapott "karosszéria" elem alá azért a mostani ideiglenes vázhoz hasonló szerkezetet teszek merevítésként.

A berepítést ne is emlegesd! :o :D
Már most fo$ok tőle!

János

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #40 Dátum: Dátum: 2012. Március 25. Idő: 16:31:46 »
Szobrászkodom...
Rengeteg archív fotó és a mostani makettekről készült képek alapján nekiveselkedtem az orrész sablon farigcsálásának.
Meglepő módon egészen jól haladok. Itt-ott látványos módon bizonyítom, hogy a balza puha és a vágószerszám sokkal gyorsabb, mint én.  :lol:  
Így aztán gyakorolhatom a "plasztikázás művészetét" is. :)
(Képek később lesznek.)

Repíteni is jó lenne már, de Várpalotán van a szelek egyik szülőotthona.
Hetek óta nincs lehetőség repíteni. Előtte meg bazi nagy hideg volt...
Marad az építés...
Ti hogy' álltok?

Üdv!
János

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #41 Dátum: Dátum: 2012. Március 25. Idő: 19:24:03 »
Szia János!

Reptetni járok több kevesebb sikerrel. Példáúl a kis Ventust belevertem a hegyoldalba. Kicsit más felé kell most összpontosítani az erőforrásokat. E miatt a tervezett új  vitorlázóm alapanyag beszerzése késik. Egyedül az vigasztal, hogy ha minden rendben lesz utána sokkal könnyebb lesz minden.

Ha lesz energiád dobjál majd fel még képeket szívesen nézegetnem őket!

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #42 Dátum: Dátum: 2012. Március 26. Idő: 08:48:09 »
Szia Tamás!

Ezekkel az erőforrásokkal és a természeti akadályokkal mindig baj van. :)
Lehet(ne) tudni valami közelebbit az új vitorlázódról?  ;)
 
Képeket természetesen fel fogok tenni a Lloyd építésének további fázisairól is, különös tekintettel az orr rész elkészítéséről.
A majdnem teljesen kész orr sablonnal végzett próba alapján megvalósíthatónak látszik a folpack-ra történő kasírozás.
Megfordult a fejemben az is, hogy folpack nélkül direktben kasírozok a balza sablonra és utána azt belül kikönnyítem és így kerül beépítésre a törzsbe. Utóbbi megoldás jóval erősebb szerkezetet eredményez, mint a csak "kasírból" álló karosszéria elem.
Mint már írtam, a rugózott futómű vázlatszinten kész, valamint a felső szárny bekötésének módja is körvonalazódott.
A géppuska konténer CAD-es rajza már korábban elkészült.
Szóval, van mit építeni.

Üdv,
János

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #43 Dátum: Dátum: 2012. Április 01. Idő: 17:50:44 »
A próba kasírozás során rá kellett jönnöm, hogy elbonyolítottam a dolgot.
Felesleges vergődni a kasírozással, mert a balzából készült sablonnak kikönnyítés nélkül is csak 27gr a súlya (kikönnyítve meg 21 lett). Kicsit "tuningoltam" a sablont és elkészült a nyers "mű".
A szerkezet felületét kb. 20-25% vízzel higított Emfibois 885 gyorskötésű faipari ragasztóval ecseteltem át. A "lötty" jól beívódott a balzába és száradás után nagyon kemény és nem szőrös felületet eredményezett.
(Az ötlet alapja nem sajátom, hanem Münnich Gyula sporttársunknak köszönhetem.Sajnos ő már nincs közöttünk... Egy régi-régi Bányász Kupán, Várpalotán muttatta meg, hogy milyen módon lehet hígitott faragasztóval (pl. Palma) és általa függöny   :) anyagnak nevezett, tüllszerű valamiből tökéletes és hihetetlenül erős, vászonhatású szárny-, illetve törzs borítást csinálni.)
Egy kis faátvonó tapasszal és sok-sok csiszolással próbáltam a megmaradt felületi egyenetlenségeket eltüntetni. Remélhetőleg szebben fog mutatni festés után a Lloyd orr része, mint a Fokker DVII-é.
Kivehetőre csináltam, mert utálom, ha szerelés, beállítás  vagy esetleges javítás, alkatrész csere esetén nincs hely a munkához.

Itt -1-2. kép- még sablonként a kasírozáshoz:

Itt -3-6. kép- már nyers -végleges- elemként az utolsó csiszolás előtt:

Egy nagy gonddal kevesebb lett!
Örömöm némikép mérséklődött, amikor az orrész aljának elkészítésére gondoltam.
A takaró lemez szintén levehető lesz a fenti szempontok miatt, és ez megnehezíti a duplán ívelt részek elkészítését.
(7-8. kép)

Ilyen lesz a modell eleje. Remélem...  :)
(9. kép)

Ilyen meg a kész modell:
(10. kép)

"Erőforrások"  :) hiánya miatt még egy darabig a meglévő építőanyagokból kell dolgoznom, de az álmotort, a hűtőt és a konténer géppuskát meg lehet csinálni belőlük. A légcsavarkúp még a jövő zenéje.
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 16. Idő: 15:35:33 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #44 Dátum: Dátum: 2012. Április 01. Idő: 21:20:58 »
Ehhez nem nagyon tudok mit hozzáfűzni  :shock:  ;)  Várom a folytatást!  ;)