Szerző Téma: Lloyd C.V 46-os széria  (Megtekintve 16904 alkalommal)

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #105 Dátum: Dátum: 2013. Szeptember 01. Idő: 18:20:19 »
 :D :D
Köszönöm Tamás!
Nekem is! :)

János

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #106 Dátum: Dátum: 2013. Szeptember 01. Idő: 20:20:33 »
Ma estére elkészült a teljes farokrész bevonása! A pilóta kuckója mögött már egész repülőgép formája van a modellnek!
A magassági kormány még nincs beragasztva a vízszintes csillapítóba -csipeszek tartják- és még hátravan egy kis esztétikázás.
Egyre élvezetesebb a modell építése! Remélem a szárnyak építésénél is megmarad a lekesedés. :)

Sajnos kb. két hét szünetet kell tartanom szabadság miatt.
Azalatt viszont átgondolom, hogy a jelenlegi szárny alak lesz-e a végleges. Valamelyik dokuban a Lloyd C.V ellipszis alakú belépőjéről írtak, ilyet is terveztem, de az archív fotókon nemigazán "domborodik" ellipszisként az a belépő, a csűrő előtti bordáig nagyon egyenes vonalúnak tűnik. Ez az egyik átgondolandó kérdés. A másik, hogy karcsúnak találom a saját tervezésű szárnyat a szárnyvég környékén.
Nem szeretnék az építés finisében elbukni.

Lássuk a képeket! 

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #107 Dátum: Dátum: 2014. Január 12. Idő: 17:28:45 »
Hosszúra nyúlt kényszer szünet után végre folytatódhat az építés!
A szárnybordák és a szárnyak következnek. a bordákat inkább kivágatom, mert akkor gyorsan haladhatok a szárnyak építésével. Röpke két hét alatt meg is találtam a bordák CAD-es fájljait. :)
Tanulság: Munkahely változtatásnál a legfontosabb feladat a privát anyagok dokumentált mentése! ;)

Indulhat a szárnyak éles tervezése!

("Távlati" terv: "A Régi Rubik Repülőmodellek III. Országos Találkozója"-ra szeretnék eljutni és ezt a modellt ott repíteni. Bár ez a gép a Rubik előtti időkből való, hiszen id. Rubik Ernő  Melczer Tibor -aki az 1914-ben Aszódon megalakult a Magyar Lloyd Repülőgép- és Motorgyár Rt. főmérnöke is volt- mellett volt tanársegéd a Műegyetemen, így a kapcsolat eléggé közvetlen közöttük. :) )

 

« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2015. Március 09. Idő: 14:11:16 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #108 Dátum: Dátum: 2014. Január 26. Idő: 18:30:25 »
Átnézve a szárny tervrajzát és újra gondosan áttanulmányozva az archív fotókat meg kellett állapítanom, hogy a tervrajzom valószínűleg eltér az eredetitől. Legalábbis a felső szánynál... Mivel nem akartam a kormányhuzalok  hátra vezetésénél elkövetett építési hibához hasonlót elkövetni (lásd az ezzel kapcsolatos korábbi hsz-t), a 46.01 "körüli" (46.04 és 46.07) fotóit górcső alá vettem. Feltételeztem, hogy a 46.01 és a 46.04, 46.07 között a belépő él alakjában nem volt generális változtatás. Az egyik forrásmű ellipszis alakú belépőről beszélt, de az alábbi képek megcáfolják ezt az állítást.
Illetve.... :(
A belépő1-es és belépő2-es képen a csűrő vonaláig nagyon egyenes vonalú a felső szárny belépő éle.
A belépő2-esen az alsó szárny enyhén ívelt, de a belépő3-ason tök egyenes vonalú.
Erre varrjon az ember gombot!  >:(
CAD programban felvázolva a tervrajzom ellipszis és a fotók egyenes vonalú két esetét az alakok között a legnagyobb eltérés csak 4mm!! volt. Ez a méretarányt nézve az eredeti gépre vetítve 32mm.
Döntöttem: marad a tervrajzom szerinti belépő alak! Mindkét szárnynál.
Nem szembetűnő a különbség, de harmonikusabb megjelenésű az ellipszis vonalú belépő és aerodinamikailag is szerencsésebb.
Lássuk a képeket!
 


 

« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2014. Január 26. Idő: 18:50:25 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #109 Dátum: Dátum: 2014. Február 01. Idő: 15:18:35 »
Kis kitérőt tettem az építés menetében:
Eszembe jutott, hogy a törzs tervezése során a tűzfalra nem fordítottam kellő figyelmet és emiatt gyengének találtam a motorhoz. A megerősítéséhez az 1.sz. törzsborda farok felelőli oldalára egy -szintén 3mm-es RL-ből vágott- betétet ragasztottam. (Lásd lent: tűzfal-erősítés.jpg). Baromi erős lett!
Ha már lúd, legyen kövér alapon felszereltem a motort is egy próba (10x5-ös) fa sróffal. (A végleges légcsavar nagyobb méretű lesz.) 
Nem volt egyszerű a szerkezetkész törzsvázon fúrni-faragni, de a tervezés, építés idején még nem volt meg a modellhez való motor. Egy-két apró fenyő elem bánta az utólagos munkát, de a hibák egyszerűen javíthatóak.
A motor még csak ideiglenesen van fent a helyén csavarok és a motor szellőző nyílásainak hiánya miatt.
Utóbbiak elkészítése egyszerű feladat, de előre gondolva a most már aktuálissá vált orrkúpra...! :o
A képek: 
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2014. Február 02. Idő: 18:48:50 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #110 Dátum: Dátum: 2014. Február 02. Idő: 21:27:02 »
János  az elektromotornak lesz megfelelő hűtése?  Ha rámegy még a légcsavar kúp nem sok levegő fogja érni attól tartok. 

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #111 Dátum: Dátum: 2014. Február 03. Idő: 08:32:11 »
Köszönöm az észrevételt Tamás!
Még nincs végleges elgondolásom -csak skicceim- a motor megfelelő hűtésével kapcsolatban.
A hűtőlevegő motorhoz juttatását az orrkúpon és/vagy a törzs orrgyűrű mögötti részén készített szellőző rések (furatok?) segítségével meg lehet valósítani. A motorról a meleg levegő elvezetését az 1.sz törzsbordán készült furatokon át a mögötte lévő kamrában elhelyezett 2 db. légterelő lemezzel az oldalfalakon vágott réseken vezetném ki. Az eredeti gépek hasi takaró lemezén (alsó kép) is van egy szellőző rács, amit a modellen is ki kell alakítani, valamint a gömbölyű orr idom felső részén is található egy nyílás (felső kép). Ez utóbbi is jó lehetőséget biztosíthat a hűtés javítására. A légcsavar kúpon jól látható fekete folt valószínűleg szerelő nyílás (lyuk ?) volt. Gondolom vele szemben a kúp túloldalán megvan a párja is. 
Esetlegesen rézlemezből készíthetek pluszban hűtőbordát is a motorhoz.

« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2014. Február 03. Idő: 18:40:39 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #112 Dátum: Dátum: 2014. Február 09. Idő: 12:54:04 »
Mostanában is kevés időm van az építésre, de haladtam valamennyit.
Tamás a motor hűtésével kapcsolatban betette a bogarat a fülembe és azóta az ott zümmög. :)
A Lloyd 46-os sorozat első pár gépéről (46.01-46.07) fellelt kevéske archív fotó alapján elkészítettem a szellőző nyílásokat. Az eredeti méreteket nem igazán lehetett rekonstruálni, ezért a -tól/-ig méretekből a legnagyobbat vettem alapul a modellhez. (A motor jobb hűtésének érdekében.)   
Az alsó szellőző rácsot vékony fekete műanyag lemezből készítettem el. A negyedik sikeredett elfogadhatóra.   >:(
( Ha később szükségesnek látszik, akkor befestem más (pl. szürke) színűre.)
Tettem egy "próbát" az orr rész borítására. Egész jól sikerült.
Amint a képeken látszik, az esztétikai javítások még hátra vannak.
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2014. Február 09. Idő: 17:53:02 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #113 Dátum: Dátum: 2014. Február 10. Idő: 09:37:05 »
Szépen alakul :) 

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #114 Dátum: Dátum: 2014. Február 10. Idő: 21:04:14 »
Köszönöm! :)

....és jó lassan.  :-[

Remélhetőleg hamarosan folytatni tudom az építést. Az akadályozó tényezők kezdenek elfogyni... :)

« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2014. Augusztus 08. Idő: 12:08:53 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #115 Dátum: Dátum: 2014. Augusztus 08. Idő: 12:09:17 »
2014.08.08: Sajnos lassabban fogynak a kívánatosnál....

Feleségemmel együtt jeles születésnapok családi megünneplése :) előtt állunk. A "forrásokat" most ennek rendeltük alá.  ;)

Folyt. köv.

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #116 Dátum: Dátum: 2015. Október 28. Idő: 21:02:37 »
Bár -még- nem látszik, de folytatom a modell építését!
Először is újra át kellett néznem, gondolnom az eddig elkészült rajzokat. Mivel tavasszal számítógép gépcsere volt -megvettem életem első laptopját :)- a költözködésnek most érek a végére. Végre áttértem Linuxra és csak virtuális gépen van Windows-om. A modellezéshez -az alkalmazások miatt- mindkét rendszert használnom kell.
Nyárra "kis" kitérőt tettem a modellezésben:
Vettem egy multikoptert és egy FÍK-80-ast, amelyet RC-sítettem. Mindkettővel jó móka a repítés! A drónon meg ráadásul van egy HD-s kamera is, így -a JUPPY  után-a légifelvételek készítésének új formáját fedezhettem fel.

Az építés folytatását a csűrőkkel kezdtem. Képek hamarosan.
A szárny feletti géppuska lesz a következő elem, majd a lövész géppuska és a "kör" sín.
Sikerült megterveznem a szárny bordáinak végleges vágási formáját. Egy utolsó alapos ellenőrzést követően kivágatom azokat.
Ezek a rövid távú tervek elkövetkező hetekre.
Azután a szárnyak építése következik!!

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #117 Dátum: Dátum: 2015. November 02. Idő: 21:37:22 »
A szárny borításához valami bazi erős fa ragasztót kellett keresnem, amely szélsőséges körülmények között is megtartja a furnér lemezt.
Van 3 féle jó minőségűnek mondható ragacsom, de kellett egy brutálisan erős is. Az alábbi képen láthatóak sokat sejtető nevükkel "megfogtak" és a fához valóból rendeltem egyet. Meglátjuk majd a próba ragasztás során, hogy mit tud... ;)

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #118 Dátum: Dátum: 2015. November 24. Idő: 09:08:12 »
Palma fa.... Lassan köt de nagyon nagyon jó.   :)

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #119 Dátum: Dátum: 2015. November 24. Idő: 15:13:13 »
Szia Tamás!

Jó "hallani" a hangod! :)

Van Palma is... ;)