Szerző Téma: Lloyd C.V 46-os széria  (Megtekintve 18513 alkalommal)

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Lloyd C.V 46-os széria
« Dátum: Dátum: 2010. Augusztus 20. Idő: 18:29:25 »
Szia János!

Feltöltök egy zip fájlt ebben van egy háromnézeti rajz:
Az Austro-Hungarian Army Aircraft of WWI-ból szedtem ki. Van mellette némi leírás is. A Windsock World Wide-al egy a baj, hogy néha nagyon kevés benne az info.

A rajz kiindulásnak jó, de mint rendszerint ez is pontatlan. Szóval lesz munka vele. Kellően nagy fesztávnál talán szétszedhetőre is megtervezhető.

Üdv,
Balázs
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 13. Idő: 17:46:12 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #1 Dátum: Dátum: 2010. Augusztus 20. Idő: 20:02:02 »
Szia Balázs!

Köszönöm!
Minden infóra nagy szükség van!
Eddig ebből a képből dolgoztam a legtöbbet:
Kinyomtattattam A2-es méretben.
A szétszedhetőségre én is gondoltam. Nem egyszerű feladat!  :)
A többit később.

Üdv,
János
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 16. Idő: 15:11:47 írta fokker »

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #2 Dátum: Dátum: 2010. Augusztus 20. Idő: 20:02:39 »
Lehet, hogy Neked is megvan ez a régebbi Windsock International. Ebben már foglalkoztak anno a Lloyd C.V-el. A háromnézeti rajza messze jobb és használhatóbb, mint a másik.


Sajnos aki beszkennelte elég trehány volt...

Üdv,
Balázs
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 13. Idő: 17:46:34 írta fokker »

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #3 Dátum: Dátum: 2010. Augusztus 20. Idő: 21:16:38 »
Ez az egyik legjobb link:

http://www.modelersite.com/Jun2008/Engl ... CV_Eng.htm

Az alján van egy könyvlista.

------

Ez az egyik kedvenc I.vh-s fórumom:
http://www.theaerodrome.com/forum/model ... -48-a.html

B.

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #4 Dátum: Dátum: 2010. Augusztus 20. Idő: 22:39:00 »
:D
Ezeket a site-okat sikerült nekem is áttanulmányozni az elmúlt pár hónapban.
Sok hasznos információra leltem, de mégegyszer átrágom magam rajtuk, mert biztosan volt olyan dolog, ami elkerülte a figyelmemet.

János

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #5 Dátum: Dátum: 2010. Szeptember 27. Idő: 22:18:49 »
Szia!

Ide tudom csak feltölteni a Lloyd anyagot:

Üdv,
Balázs
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 13. Idő: 17:46:57 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #6 Dátum: Dátum: 2010. Szeptember 28. Idő: 10:38:36 »
Szia!

Köszönöm!
Letöltöttem és már tanulmányozom a rajzokat.

Sok infót sikerült már összegyűjtenünk, pontosabban fogalmazva összevadásznunk a modell megtervezéséhez.
Jöhet a többi fázis: tervezés, építés és a pont az "i"-re a berepülés! :)

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #7 Dátum: Dátum: 2010. Szeptember 28. Idő: 11:23:12 »
Sziasztok!

Az előző hozzászólásokból már látszik, hogy Balázzsal milyen fába vágtuk a fejszénket.
Nagyba...  :D
A Juppy építési leírása végén utaltam egy már régen dédelgetett tervemre, egy saját tervezésű modell megépítésére.
A kiválasztott gép először a világrekorder(1914 június, Aspern, 6160m magasság!) Lloyd 40.01-es volt. (Ma a Közlekedési Múzeumban látható!), de aztán "beleszerettem" a C.V-ös sorozatba (,annak is az első gépébe, a 46.01-esbe).
Gyönyörű műszaki alkotás!
Nem véletlenül írták róla a következőt:

"A Lloyd C.V az egyik legesztétikusabb megjelenésű repülőgépe volt az I.Világháborúnak."

Lent a képek:--
-Egy 46.01-es makett:
 (A modell is kb. ilyen lesz.)
-Az eredeti, egy archív fotón:
 (A Schwarzlose géppuska konténer nélkül.)

Balázsnak is tetszett a terv, így együtt vágtunk neki a megvalósításának.
Igyekszünk mindent részletesen dokumentálni.
Véleményeteket, javaslatotokat szívesen fogadjuk.

Üdv,
János
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 13. Idő: 17:49:27 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #8 Dátum: Dátum: 2010. Szeptember 28. Idő: 16:23:36 »
Sok sikert a feladathoz!  Egy apró kérdésem lenne. Hű de nagyon mi ez???? (A szárnytetején lévő konzol)

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #9 Dátum: Dátum: 2010. Szeptember 28. Idő: 21:01:58 »
Sziasztok!

Csatlakozom Tamáshoz, én is sok sikert kívánok a modellhez. Igyekszem a háttérben maradni a tervezése során, mert igazán ez János ötlete volt. Érdekes, hogy olvastam vhol, hogy a rétegelt lemezzel burkolt szárny nem vált be, mert a sérüléseket macerás volt javítani. Ez igaz volt a rétegelttel burkolt törzsekre is.

Egyébként le a kalappal János előtt, mert én magam modell tervezésénél és építésénél nem számoltam annyit, mint Ő ennél. Én olyan Hűbele Balázs módjára nekiesem. Valahogy mindig is távolt állt tőlem a számolós rész :) Nem is leszek igazi modellező soha...

A Special Hobby Lloyd D.V 1/48-as kittjét sikerült beszereznem, ez is támpont lesz a tervezés során. Van némi háttéranyagunk is, szóval sztem sikeres lesz a projekt.

Tamás a törzs tetején a konténerben egy Schwarzlose géppuska van. Ez a megoldás igen elterjedt volt a monarchiás gépeknél. Még a Hansa Brandenburg D.I-nek is ilyen volt.

Balázs

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #10 Dátum: Dátum: 2010. Szeptember 29. Idő: 09:01:49 »
Tamás!
Balázs konténeres infójához csak annyit tennék még  hozzá, hogy semmi pánik, a Schwarzlose géppuska nem lesz élethű!  :lol:  

Balázs!
Túl szerény vagy! Szerintem azt a modellezőt, aki már tervezett saját modellt és az ráadásul repül is :D, nyugodtan lehet igazi modellezőnek nevezni! Arról nem is beszélve, ha a terve külföldi modellező lapban is megjelent.
Az sem semmi, hogy Peter Rake-től te már építettél prototípust.
Mindezektől én még messze vagyok. Ez a  Lloyd C.V 46.01-es lesz a szárnypróbálgatásom.
A számolásról annyit, hogy a kíváncsiság hajtott. :)

A projekt sikerében én is bízom, pedig a szárny környéke nagyon kemény dió!
Ha az rendben lesz, akkor gyorsabban lehet haladni a tervezésben.

Üdv,
János
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2010. Szeptember 29. Idő: 14:44:42 írta fokker »

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #11 Dátum: Dátum: 2010. Szeptember 29. Idő: 09:07:44 »
Köszi! :)

A Schwarzlose dobozához van 1/6-os élethű rajzom. Majd átméretezzük! Egyébként a többi megoldáshoz képest (pl Lewis géppuska szárnyra, stb) ez egy elég kulturált megoldás volt, mert áramvonalas dobozba rakták. Sztem még a töltény hüvelyt is gyűjtötte.

B.

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #12 Dátum: Dátum: 2010. Szeptember 29. Idő: 09:29:48 »
:D
Örülök az 1:6-os konténer rajznak!
(Valóban profi megoldás! Legelőször el sem tudtam képzelni, hogy mi lehet. Géppuskára nem is gondoltam. Inkább benzintartályra.)

Van egy eszement ötletem:
A csűrő szervót az első verzióban a konténerbe gondoltam beszerelni. Belefér. :) A két szárnyfél közötti rés kb. elegendő a szervókar mozgásához. Lehet, hogy egy kicsit :) át kell konstruálni a tőbordát, de megoldható a feladat. Igaz, ebben az esetben csak acélhuzal használható a csűrők mozgatásához. A probléma megoldásához feltétlenül el kell készítenem ennek a területnek az 1:1-es részlet rajzát.

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #13 Dátum: Dátum: 2010. Október 03. Idő: 19:46:49 »
Eredményes hétvége van mögöttem!
Balázs hathatós segítségével sikerült kiverekednem magam a helyben topogásból.
A különféle háromnézeti rajzok és a különböző forrásokból származó technikai adatok mind egymással, mind önmagukkal szemben ellentmondásosak voltak.
A Balázzsal folytatott -és egy Közlekedési Múzeum látogatással fűszerezett - személyes találkozó rengeteg problémát oldott meg.
Köszönet érte!
Újult erővel folytatódhat a tervezés, immár jó alapadatokkal!
(A "megszokott" -és helytelen- jelöléseket használom az adatoknál, de tömegnél gr(amm), súlynál pond, erőnél N(ewton)  értendő.)
Nézzük hát őket!

A modell alap adatai.
Méretarány: 1/8
Hossza: 903mm (teljes hossz)
Fesztáv a felső szárnynál:  1400mm (csűrővel együtt)
Fesztáv az alsó szárnynál:  1376mm
Szárnyfelület: ~44dm2
Felső szárny szárnymélysége:  a szárnytőben: 200mm,  a szárnyvégen: 0mm (nulla)
Alsó szárny szárnymélysége :   a szárnytőben:200mm,  a szárnyvégen: 0mm (nulla)
(Néhány méretet az egyszerűbb tervezés és az építés érdekében felfelé kerekítettem. A kerekítés nagysága a felső szárny fesztávolságánál +1,25mm, az alsónál +1mm, az alsó szárny szárnymélységénél +2,5mm. Ezen eltérések  talán még nem sértik nagyon az élethűség elvét.)
Átlagos szárnymélység: 168mm
Szárnyprofil: E61  +3,5 fok állásszögben

Kívánt felületi terhelés : ~25gr/dm2 
Ehhez a modell max. súlya (szárnyfelület*felületi terhelés): 44*25= 1100 gr

Arányos max. sebesség: 22,2km/h -> 6,2m/s  (Az erdeti gépnél: 178km/h -> ~50m/s.)
(Arányos emelkedő képesség: 0,48m/s)
(Fenti két értékeket túlzott mértékben nem célszerű túllépni a repülés során, mert akkor a modell repülési tulajdonságai arányában nagyon eltérnek az eredeti gépétől. )

Re szám 6,2m/s-nál:  72912
Felhajtóerő 6,2m/s-nál: 15,0 N
Az István által említett és ajánlott  0.8-es szorzóval: 12,0N
Ha a model repkész súlya 1100gr, akkor a minimális repülési sebesség: 5.29m/s
E sebességnel a Re = 62210
E Re számokon a polárdiagramja alapján a profil már remekül "muzsikál". <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->

Ennyit a "száraz" adatokról a teljesség igénye nélkül.
Mint minden modell építésnél, itt is a súlyhatár betartása okozza majd a legnagyobb problémát, főleg a felületek "fa" borítása miatt.
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 16. Idő: 15:15:41 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Lloyd C.V 46-os széria
« Válasz #14 Dátum: Dátum: 2010. Október 10. Idő: 08:36:24 »
Ha már a borításnál tartunk, essék szó arról is.
"Fólia szóba sem jöhet, mert az eredeti gép furnérral volt borítva. Három anyag jöhet számításba a modellnél: balza, rétegelt lemez vagy furnérlemez. A balza könnyű, megmunkálni is könnyű, de a 0,8-1mm vastag lap is nagyon sérülékeny. Festéséhez pedig eléggé pepecselős munkával lehet elérni a sima felületet. Az rl. vékony (0,4-0,8mm) méretnél is erős, viszont nehéz, festéséhez kevesebb előkészületi munka szükséges, de nehezeb a domború-homorú részeket beborítani vele és drága is. A furnérból 0,7mm vastagságban is hatalmas a választék, gőzöléssel könnyen hajlítható szálirányra merőlegesen is, nem drága (az, ami a géphez már jó), festeni sem kell, egyből lehet lakkozni.
Talán ez utóbbi anyaggal lehet igazán élethűen visszaadni az eredeti gép megjelenését."

(Részlet egy korábban Balázsnak küldött üzenetemből.)
Balázzsal alaposan "körberágtuk" a kérdést, de még nem született végleges döntés.
A modell tervrajzának elkészítéséhez pedig feltétlenül szükség van a borítás vastagságának ismeretére. Mihamarabb döntenem kell.