Szerző Téma: Juppy építése légifelvételekhez  (Megtekintve 9789 alkalommal)

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #30 Dátum: Dátum: 2010. Július 12. Idő: 18:23:38 »
Végre van küls:D  videó a Juppy-ról, még ha nyúlfarknyi is!

Az idő tegnap reggel eléggé "cseles" volt. Változó irányú szellő, kisebb-nagyobb löketekkel. Látszik a felszállás és landolás ellentétes irányából is. Ráadásul a leszállást "hegynek fel" kellett csinálni. A bazi nagy berhidai réten történő reptetésről a mocsárveszély miatt letettem (Balázs már tudja, hogy miért   ;) és inkább a szokott helyet választottam a "forgatás" színhelyéül. A stábról néhány szót: feleségem volt a nem profi, de annál lelkesebb operatőr, Öcsém biztosította Süti kutyánkkal a reptér biztonságát, nekem így már nem volt sok dolgom!  :)
Különös esemény -kivéve a felvétel 55. másodpercénél hallhatót- nem volt. Akkor valami gyújtás vagy kompresszió probléma léphetett fel a gép motorjánál, mert kis időre nagyon "traktorosra" váltott a hangja  :)
 
Itt szárnyal a JUPPY!
http://www.youtube.com/watch?v=BD-laVd4b3I

Üdvözlettel,
János
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 20. Idő: 12:49:39 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #31 Dátum: Dátum: 2010. Július 12. Idő: 19:07:57 »
Köszönjük a felvételt János!  Szuper! Egy építő jellegű észrevételt viszont megengednék magamnak. Ha lehet állítsál a szabályzón mert néha erős MTZ hangja van  :lol:   Vagy ez csak hangmodulátor?

A viccet félretéve jó látni mozgóképen is a Juppyt de remélem élőben is lesz hozzá szerencsém ;)

További sikeres,jóízű reptetéseket kívánok!

Üdv Tamás

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #32 Dátum: Dátum: 2010. Július 12. Idő: 19:21:12 »
Köszönöm Tamás!

Jótanácsod megfogadva utánanézek ennek az MTZ-s beütésnek. Még bejáratós a Juppy és még csiszolódik a motorhang.  :D A felvételen kb 1:35mp-nél határozottan kellemes, első világháborús biplánra emlékeztető módon "dalolt" egy kicsit.  :lol: Alakul majd a dolog....

Most tényleg a reptetés ideje jött el. Még a Be2C-t kellene valami normális területen berepülni, aztán teljes lenne az örömöm. A Fokker DVII-ről sem tettem le, de az most egy kicsit hátrébb szorult a sorban.

Én is remélem, hogy lesz szerencséd élőben látni a Juppy-t, mert akkor én meg nagy valószínűséggel élőben láthatom a Góbét.  ;)  :D  

Sok-sok sikeres leszállást!
Üdv,
János

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #33 Dátum: Dátum: 2010. November 20. Idő: 17:50:05 »
Üdv!
Sok üzemórát teljesített már eddig a Juppy! Jó kis modell lett!
Néhány változás történt azért az elmúlt pár hónapban.
Kapott augusztusban egy új, nagyobb felbontással rendelkező -kulcstartós- kamerát, amit a szárnyközépre lehet feltenni. Sokat javult tőle a légífelvételek minősége.
Az utóbbi időben kissé lomhának találtam emelkedéskor a gépet. Lehet, hogy az idő teszi, vagy az akksija kezd "fáradni". Műszerrel mérve, ellenőrizve jó az 2 cellás akkumulátor.
Eszembe jutott a jó ideje parkolópályán levő Fokker DVII akkumulátora. A Juppy 3 cellás motorja meg bírja azt is. Nosza, szétberheltem a gép konfigját. Kivettem a régi kamera fészkét, mert kellett a hely a nagyobb akkumulátor miatt (most már nem lesz forgatható kamerája a gépnek), kivettem az ólomsúlyt az orrából és újra bútoroztam az új akksival. Tartós próba járatás következett rözített géppel tökig gázon.   
Rendben volt minden. Súlypont beállítás után irány a mező! Az eredményt egy szóval lehet csak jellemezni: Brutális!
A motor el-, és lehúzatás az előírtnak megfelelő, de ennek ellenére fél gáz fölött tolni kell neki a magasságit, mert rakétaként emelkedik.
Harmadannyi idő alatt fent van azon a magasságon, ahol még jól látom, mint a 2 cellás akksival!
A múlt héten bolond szeles időben is reptettem. (A Juppy rendkívül érzékenyen reagál a szél változásaira.) Dobálta is rendesen a gépet, negyedszerre sikerült csak leszállnom vele. A három félbeszakított leszállásnál jól jött a megnövekedett húzóerő! Az előző konfiggal lehet, hogy törés lett volna a dolog vége.
Még egy módosítás van hátra a Juppy-nál. A mostani kísérleti (Fokker DVII profil próbája) szárny helyett egy új szárnyat készíteni nagyobb ( a kocsiba még beférő  :) fesztávval.
Ha az is kész lesz és jól repül vele a gép, akkor befejezettnek lehet tekinteni ezt a "projektet".
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 17. Idő: 11:08:20 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #34 Dátum: Dátum: 2010. November 21. Idő: 10:49:18 »
Szia János!

Lassan kiforrja magát a technika? :)

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #35 Dátum: Dátum: 2010. November 22. Idő: 12:26:21 »
Szia Tamás!

Lassan...:D
Végül is a régi akksival sem volt komoly problémám és rakétát sem kívántam csinálni ebből a vitorlázóból, mert nem ez a lényege, de a földközeli "élmények" :o arra sarkaltak, hogy "fickósítsak" a konfigon.
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 20. Idő: 12:52:58 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #36 Dátum: Dátum: 2011. Február 09. Idő: 15:34:44 »
A Juppy "projekt" újabb állomásához érkeztem.
Ez a gép amellett, hogy remek kikapcsolódást, szórakozást nyújt, ráadásul jó légi felvételeket lehet készíteni vele, a "kísérleti nyúl" szerepét is betölti. A Fokker DVII. profiljával -annak tesztelési szándékával- építettem neki a szárnyat.
(A tapasztalataimról fentebb lehet olvasni.)

A Lloyd C.V-ös szárnyprofilján eléggé sokáig vacilláltam, míg végül a Benedek B753662g-re tettem a voksomat.
Ezzel a profillal építek egy új szárnyat a Juppy-nak.
A fesztávot 1400mm-re emeltem. Ez még biztonságosan befér a kocsiba.  :D
Polihedrál megoldású lesz, +3fok a szárnyközépnél +8fok a füleknél.
Most egy darabig "elleszek". Először a borda sablonok, majd a bordák kivágása következik. Szerencsémre vettem új lombfűrész lapokat... :)
Folyt. köv.
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 17. Idő: 11:09:44 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #37 Dátum: Dátum: 2011. Április 25. Idő: 19:45:20 »
Sajnos változott a program!
A Juppy gyenge pontja (és ebből a szempontból az alapjául szolgáló Guppy-é is) a gondos ragasztás ellenére a farokrész nyeklése.
Erről a hátrányos tulajdonságáról és a miatta történt repedésekről korábban már írtam. Benne volt a "levegőben", hogy egyszer javíthatatlan meghibásodás éri majd a gépet. Április 23-án volt a napja.
Síma leszállás, "szokásos" nyeklés de immáron az utolsó. A balza ripityommá repedt sőt most már a vékonyfalú széncső is károsodott.
Műtét következett: kioperáltam a csillapítók modulját, "amputáltam" a gép farkát . :)
Azóta töprengek a továbbiakon. Meg fogom javítani a gépet, de erősebb farokkal építem újjá. A korábban már említett négyzetes vagy téglalap alakú profillal.
Akár "csupaszon" is és majd lefestem. A "T" alakú csillapító modul változatlan marad, annak ellenére, hogy a magasan elhelyezkedő vízszintes csillapítónak köszönhető a landolásnál jelentkező erőteljes nyeklés.
A Benedek profillal tervezett második szárnyba csűrőszervó(k) beépítését is tervezem.
Lesz munka bőven! Sajnos a Lloyd C.V megépítése kényszerű okok miatt parkolópályára került, így nem attól veszem el az időt. Építeni és repíteni pedig kell!
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 17. Idő: 11:10:56 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #38 Dátum: Dátum: 2011. Április 25. Idő: 21:17:04 »
Szia János!

Sajnálom hogy megadta magát a szerkezet.  De mit is lehet ilyenkor kívánni?  Jó újjáépítést  ;)

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #39 Dátum: Dátum: 2011. Április 25. Idő: 21:46:12 »
Szia Tamás!

Köszönöm a bíztatást! :)


János

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #40 Dátum: Dátum: 2011. Április 25. Idő: 22:20:22 »
Szia János!

Én is sajnálom, de ismerve Téged és a műszaki érzékedet nem lesz gond. Repülni fog ez a madár hamarosan.

Üdv,
Balázs

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #41 Dátum: Dátum: 2011. Április 26. Idő: 08:31:29 »
Köszönöm Balázs! :)
"Szegény" Juppy elsősorban mégiscsak kísérleti nyúl, ezért is fontos a mielőbbi újjáépítése, hiszen az első szárnyával a Fokker DVII modell profilját teszteltem, a tervezett másodikkal pedig a Lloyd C.V megépítése előtt a neki szánt Benedek B753662g-s profilt kell kipróbálnom. Szeretném elkerülni a rossz profilválasztást. Elkészült modellnél már nem egyszerű új szárnyat építeni.
Igaz, hogy a Benedek György által tervezett szelvényben megbízom, csak legalább egy poláris diagram lenne hozzá!

A Juppy építése és berepítése, valamint repítései során sokat tanultam, sok tapasztalatot szereztem általa.
Jó kis modellé vált, sok kellemes órával ajándékozott meg. Mivel csak a gyengének találtatott hátsó része amortizálódott le, érdemes új, erősebb farokrészt építenem hozzá.

Üdv,
János

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #42 Dátum: Dátum: 2011. Április 29. Idő: 15:25:01 »
Elkészült az új farokrész terve, sőt a megvalósítása is majdnem kész.
Az előző verziótól (ami a Guppy tervrajza alapján készült) teljesen eltérő módon. Teljesen más a farokrész bekötése a gép törzsébe és a csillapító modulé a farokrészbe, valamint a széncső "burkolása" is. A Guppy eredetei tervrajzán 4 db balza lécből ragasztott négyzetes keresztmetszetű szelvényben volt a cső, most viszont csak 2 db 7mm vastag léc fogja közre, amelyekben félkörös vájatot készítettem a cső számára. (Mindenféle kényszerítő körülmény miatt maradt a széncsöves megoldás.) Súlyban is jó a helyzet, mert jóval kevesebb ragasztóra lesz szükség, mégis jóval erősebb lesz a konstrukció.
Az akksi meg eddig szinte a szárny alatt volt a jó súlyponthoz, most legfeljebb kicsit előrébb kell majd tolni. Hely bőven van az orrban.

Az új farokrész ott rejtőzik belül, már "csak el kell távolítani" róla az őt takaró felesleges anyagot.   :D
Snitzer, néhány ív csiszoló vászon és polírpapír következik...
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 17. Idő: 11:12:51 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #43 Dátum: Dátum: 2011. Április 29. Idő: 19:01:13 »
Szia János!

Nekem tetszik!  Milyen csirizzel marasztalod a helyén hogy repülés közben is repülő formája maradjon?

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Juppy építése légifelvételekhez
« Válasz #44 Dátum: Dátum: 2011. Április 29. Idő: 20:46:07 »
Szia Tamás!

A széncsövet a két balza farokrész közé két komponensű Pattex Repair Epoxy Universal 5 perces ragasztóval, a két balzát össze, majd az egészet a törzsbe pedig EMFIBOIS 885 gyorskötésű faipari ragasztóval. Az epoxiból mini -6ml- kiszerelést veszek, mert nekem ez is kitart 1 évig  és a végére ez is nagyon sűrűvé válik.
"Fa" modellekhez ebből a fajtából nem kell sok ragacs... :)  Mindkét ragasztót régóta használom megelégedéssel. A régi széncsövet a törzsből nagyon nehezen sikerült csak "kibányásznom", pedig kevés Pattexet kapott.
A Juppy farokrész hibáját nem nekik, hanem a gyengének minősülő konstrukciónak köszönhetem.
Fényképet nem tudok mutatni a ragasztókról, mert a fenti képekhez is úgy kellett összeválogatni az akksikat és most töltőn van az egész bagázs.

Üdv!
János