Szerző Téma: Fooker DVII  (Megtekintve 4464 alkalommal)

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Fooker DVII
« Válasz #15 Dátum: Dátum: 2010. Február 19. Idő: 20:24:27 »
Ígéretemhez nem híven nem készítettem képeket a gép új "megmérettetéséről", de talán nem is szükséges.

Egyszerűen feltámasztottam a kívánt súlypont vonalában a gépet aztán -adj neki!- addig lapátoltam belé a plusz súlyt az orrába, amig be nem állt vizszintesbe. Gáz van!

Lássuk az adatokat :
- gép súlya üresen             :  488 gr
- mostani konfig súlya         :  201 gr
- összesen                        :  689  gr  -> Ennyire terveztem. :) Ezzel nem is lenne baj, bár erősebb moci és nagyobb akksi kívántatik belé.
- jó súlyponthoz a plusz súly:  195 gr
- az új repkész súly            :  884 gr   -> Ennyinek kell lennie, ha nem akarom szétberhelni a farokrészt

- szárnyfelület : (17,61+ 9,01)x0,8=21,29 dm2
- felületi terhelés a tervezett súllyal : ~32gr/dm2
-                      az új súllyal          : ~41gr/dm2

Az új "konfig" szükséges súlya 884-488= 396gr!!!!!
Az "új" felületi terhelés értéke és az új konfig súlya nem tölt el örömmel.
A konfig egy része lehet ólom, de...
Végképp tanácstalanná váltam a megoldást illetően. Itt van előttem az egyik kedvenc repülőgépem modellje és talán sohasem lesz képes repülni.

A segítségeteket, véleményeteket kérem. Ne kíméljetek...

Üdv,
János

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Fooker DVII
« Válasz #16 Dátum: Dátum: 2010. Február 19. Idő: 20:54:32 »
Ez nem túl örömteli hír  :(  Hosszú spárga, zsírral bekenve.Spárga egyik vége a kézben szorítva másik a modellre kötve. Fej fölött jó gyorsan megpörgetni és jó messzire elhajítani. Ügyelve a megfelelő kerületi sebesség elérésére. VIGYÁZAT ha a sebesség túl kicsi akkor a modell a földön körbe körbe bukdácsol. De ha túl nagy és esetleg átlépi a hangsebességet akkor a bekövetkező hangrobbanás a kis távolság miatt maradandó halláskárosodást eredményezhet.(Füldugó, fülvédő tok  használata javasolt.)

Kérlek nézd el nekem fokker eme sorokat de amikor én hasonló helyzetbe kerültem akkor bizony ezt találtam a legmegfelelőbbnek.

Szívből kívánom, hogy megtaláld a megoldást és a levegőbe tudd emelni a szép modelleded!

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Fooker DVII
« Válasz #17 Dátum: Dátum: 2010. Február 20. Idő: 11:36:16 »
Kösz' Tamás a bíztató szavakat! :D
Nem rossz megoldás az, amit javasoltál.
Már arra is gondoltam, hogy felmegyek a szomszéd 10 emeletes ház tetejére (lift működik!  :) és kipróbálom a kamikaze stílusú zuhanóbombázó módot! Valami viszont kell a gépbe, ami jó nagyot robban a becsapódáskor, mert hát ha már élethűen modellezünk, akkor ez így dukál! Az rcmodell fórumon meg is kérdezem Appme-t, mint avatott szakértőjét a kérdésnek, hogy mit javasol.  :)
Addig viszont teszek mégy egy próbát a "normális" repülés érdekében.
Remélem, sikerül valamit "kiokkumlálni". Ha mégsem, akkor marad a kicsomagolás és valami baromi könnyű anyaggal újra bevonni a törzs hátsó részét és a farokrészt.
A tervrajzon az új precízebb mérések alapján 8mm-rel előréb van a felső szárny, mint kellene. Sajnos a súlypont probléma akkor is fennállna, ha a jó pozícióban lenne a szárny, csak nem  lenne annyira súlyos, mint most.
Mindezt az építés közbeni előzetes mérések kihagyásának és az Oratex nagy fajlagos súlyának köszönhetem.
Az újra bevonás -minimális festéssel- és a keményebb konfig tökéletes megoldás lenne a probléma megoldására, csak a szikét nehezen veszem e kezembe...  :(

Üdvözlettel,
János
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 16. Idő: 18:20:31 írta fokker »

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Fooker DVII
« Válasz #18 Dátum: Dátum: 2010. Február 20. Idő: 16:34:15 »
Sziasztok!

János! Én azt javaslom, hogy tedd félre ezt a modellt. Belezd ki. Legalábbis mindazt az elektronikát, amit el tudsz belőle távolítani bontás nélkül. Építsd meg újra.
Nekem megvan az eredeti rajz tif formátumban is, mert bescanneltettem. Másodszorra szerintem gyorsan össze tudod dobni, látod már a hibákat. A szárnyborda nagyon vacak, legalább kicseréled egy alulról íveltre. A szárnyat eltolod a megfelelő helyre, stb. A burkoláshoz pedig vmi könnyű fóliát használsz legközelebb.

Tavasszal lesz elég géped repülni. Ott a Be2, ami elég "scale" élményt fog nyújtani. Ha nagyon "berhelni" való kedved lenne alakítsd át csűrősre!

Nekem is van modellem, ami sztem tervezési hiba miatt pocsékul repült, azóta a munkahelyemen lóg a plafonról díszként. Ennek a modellnek kb 600-800g-nak kellene lennie ólom és midnenféle ballaszt nélkül. Kár lenne nagyobb motort venni, ha a meglévővel is repülne.

Annyit tudnék segíteni, hogy Bp-en találtam egy lézerrel vágó céget. A kövtkező modellemet tesztelési céllal náluk vágatom ki. Bár megfogadtam, hogy minden alkatrészt magam vágok ki kézzel, de ettől függetlenül bármikor jól jöhet egy ilyen cég a jövőben.  Szóval ha gondolod megrajzolom az alaktrészeket és kivágatjuk velük. Neked meg "csak" össze kell dobni.

A szárny főtartókat lecserélném fenyőre, a felsőt mindenképp. A Fokker D.VII felső része burkolt volt az első főtartóig. Ezt is érdemes lenne modellezni. Rake mindent egyszerűre tervez, hogy bárki megépíthesse. Így persze feláldozza a scale részét egy modellnek és inkább sport-scale vagy semi-scale modelleket tervez.

Hosszú lett.

Üdv,
Balázs

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Fooker DVII
« Válasz #19 Dátum: Dátum: 2010. Február 20. Idő: 19:11:08 »
Szia Balázs!

Köszönöm a segítséget!
Nem akarok sokat görcsölni a géppel, de amíg van remény, hogy normálisan repülő modellt lehet csinálni belőle elfogadható mértékű javítással, addig nem szeretném egyből szétberhelni. Legfeljebb lesz egy nem élethű modellem. Egyre erősebb a gyanúm, hogy ez a terv nem viseli el az Oratex súlyát bevonáskor. Farnehéz lesz (lett) ,tőle a gép.
A Be2c törzsét is vissza kellett bontanom, mert a megnyekkent balza tartó mellé egy rossz fogással megroppantottam egy másikat. Kioperáltam a csillapítókat és hátsó kb. 25cm-t újraépítettem. A végeredményt Te is láttad fényképről. Büdös az öndícséret, de szerintem is jó lett. :D . Szóval van már "gyakorlatom" a gépek hátsó :)  feléhez.
Elkezdem a kicsomagolást és közben ellenőrzöm a súlypont "vándorlását". Ha nem alakul ígéretesen a dolog, akkor visszaragasztom az Oratexet és szobadísz lesz a gépből és folytatok egy félbemaradt "projektet", mert "...kell nekem egy ilyen (gép) otthonra"! Ez előtt a DVII előtt elkezdtem a gép 1:10 méretarányú modelljének tervezését illetve már az építését is. Folytatni kellene és befejezni. Ez lenne az utolsó 1m fesztáv alatti modellem. (Kicsit feljebb mennék én is, de 1,5m alá.)
Köszönöm a felkinált lehetőséget és tanácsokat. Ha új DVII építésére kerül a sor élek velük.

Kis off:
Nem akarok "hűtlen" lenni a Fokkerhez, de a következő kiszemeltem a magyar repülőgépgyártás egyik gyöngyszeme a Lloyd 1914-ből származó első és egyben rekorder példánya. Ez a 40.01-es (!!) jelű gép régen a Közlekedési Múzeumban volt látható. Ha még most is ott van ....
Szép kihívás a megtervezése és megépítése, de ez még csak távlati terv.  
Balázs, Te mikorra tervezed a múzeumba történő -egy másik topikban említett-  látogatást?  ;)

No, ez lett  hosszú hsz.

Üdv,
János
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2010. Február 20. Idő: 20:14:15 írta fokker »

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Fooker DVII
« Válasz #20 Dátum: Dátum: 2010. Február 20. Idő: 19:48:47 »
Szia!

Itt a 40.01-es Lloyd. A képek és a leírás szerint ez még ott van. Valamikor tavasszal, mikor ismét kinyit. Télen nem látogatható. Ha jól emlékszem márciustól igen.

Balázs
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 16. Idő: 18:20:51 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Fooker DVII
« Válasz #21 Dátum: Dátum: 2010. Február 20. Idő: 20:33:28 »
Köszönöm!
A Fokker bontásával kapcsolatban egy fontos technikai infót elfelejtettem azt építési leírásban megemlíteni. (Csak neked írtam róla egy korábbi email-ben.)
Szóval a csillapító felületeknél oldható zsanérokat alkalmaztam. A kormány felületek így egyszerűen leszedhetők a kormányhuzalok kikötése -jelen esetben elvágása- után. (Jobban hozzá lehet férni mindenhez, ha javítani kell.) Ráadásul így leghátulról lehet könnyíteni a gépet.
Megvan a szombat esti programom...

Szép estét,
János

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Fooker DVII
« Válasz #22 Dátum: Dátum: 2010. Február 20. Idő: 20:35:45 »
Majd rakj fel képeket, ha végeztél. Érdekel az előtte és utána állapot :)

Balázs

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Fooker DVII
« Válasz #23 Dátum: Dátum: 2010. Február 21. Idő: 15:37:10 »
Tegnap este kicsomagoltam a pilóta odúig a gépet. Mint mondjak, most elég sz@rul néz ki, de a megfelelő akksival már bőven orrnehéz lenne!! Most csak "simán".
Megállapítható, hogy szigorúan a tervrajz szerint építve is kínlódni kellene a súlypont beállításával. Az eleje van elszúrva az egésznek.
Szinte a semmivel kellene bevonni a hátulját, hogy ne legyen farnehéz a gép. Kénytelen leszek a majdem semmivel bevonni, de akkor ennek a leírásnak a Juppy építése mellett lesz a helye. Át kell majd pakolni. Amúgy sem bővelkedek modellezésre fordítható anyagiakban, úgyhogy erre a gépre már nem áldozok, bevonom azzal a hátulját, ami van: piros és fehér japánpapírral. Kicsit "eklektikus" lesz a modell és nem élethű , de jóval könnyebb és normálisan repülni képes. (Legalábbis remélem.) Ennyi még belefér.
Ha a Be2c-be veszek akksit akkor a DVII nélkül is lesz három használható gépem: Be2c, Ross, Juppy.
A DVII már csak "hab" lesz a tortán. Egyszerre talán be sem férnek a kocsimba. :D  

Fényképeket készítek majd javítás menetéről és a végeredményről is

Üdv,
János

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Fooker DVII
« Válasz #24 Dátum: Dátum: 2010. Március 25. Idő: 09:25:25 »
Furcsa, hogy egy ilyen lassan készülő gép építésénél azt mondom, hogy elkapkodtam valamit, de mégis így érzem.
Elhamarkodtam a gép "megnyúzását". Elég lett volna csak a vízszintes csillapító és magassági kormány "bőrét" lehúzni,azután pedig átalakítani -ez kevés munka- az egészet emelő profilúvá. Ez jó hatással lett volna a súlypontra és a Balázs által említett átesési hajlamra is. Mivel gép nem üti meg a scale szintet -max. semi scale-, ezért nem sérült volna az élethűség elve sem.
Az emelő profil még megvalósítható, csak az eredeti bevonó anyagból nincs elég.

Nagyon hosszú lett ez a projekt....., de addig nem nyugszom, míg nem "szárnyal" ez a gép.