Szerző Téma: Speedy Bee 2 - "zseb" repülő  (Megtekintve 2939 alkalommal)

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Speedy Bee 2 - "zseb" repülő
« Válasz #15 Dátum: Dátum: 2014. Október 11. Idő: 17:20:23 »
Ma reggel ígéretesnek ígérkezett az idő a modell berepítéséhez. Mire kijutottam, sajnos már dél is elmúlt és gyenge szél fújt.
Ennek ellenére próbát tettem. (A terepet térdig érő selymes fű borította :) és egyébként is kézből szándékoztam a gépet startoltani és fűre szállni, így nagy baj nem történhetett.
Ellenőriztem a motort, a kormányfelületek kitérését és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a csűrő fordított irányban működik!
Reverse-t adtam neki de nem figyeltem rá, hogy emiatt elmászott a null pont! Ez aztán okozott néhány másodperc izgalmat a startolás követően! A leszállásnál a légcsavarral megtaláltam az egyetlen kemény torzsot a mezőn. -1 sróf.
Trimmelés után a csűrő már tökéletes volt a gép farka viszont enyhén lógott repülés közben. Leszállás után előrébb toltam az akksit 5mm-rel (ez volt a max.) és megtúráztatva a motort újra akartam startoltani, de a motor egyszerűen kiszállt a talpból! Kirázódtak a rögzítő hernyócsavarok! Az előzetes ellenőrzéskor minden rendben volt. Eredmény : -1 légcsavar. Mivel csak kettőt vittem ki, lógó orral hazamentem.
Otthon aztán rögzítettem a motort és próbaképpen 0 fokra állítottam a (vizszintes csillapító -2 fokos beállítása miatti) +2 fokos felhúzatását.
A végső súlypont beállításához a szokásos módszerem szerint a modell orrába mágneslapokból teszek súlyt. (1lap 3,1gr)
Így finoman lehet beállítani és amikor már szépen repül a gép, akkor kiveszem azokat, lemérem a súlyukat és beszerelem a végleges (ólom)  súlyt.

Most várom a késő délutánt, hátha megszűnik az időközben felerősödött szél...
     
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2014. December 30. Idő: 13:05:00 írta fokker »

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re:Speedy Bee 2 - "zseb" repülő
« Válasz #16 Dátum: Dátum: 2014. Október 11. Idő: 19:26:49 »
A szél nehez, de elcsendesedett, szóval halljuk a jó híreket!

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Speedy Bee 2 - "zseb" repülő
« Válasz #17 Dátum: Dátum: 2014. Október 11. Idő: 20:06:22 »
Igen, elcsendesedett. :)
Jó híreim vannak! Az említett módosításokkal majdnem teljesen jó lett a gép! Kicsit még rossitenes :) a fíling, de jól kezelhető, jól ki is lassítható, de nevéhez híven speedy is tud lenni. Biztos kézben szerintem alap műrepülő figurák is megrepülhetőek vele. Helyben meg lehet fordulni vele, looping szintén helyben. Ha nem vertem volna fel pár millió szúnyogot a réten, akkor csak most jöttem volna haza, de győztek a vérszívók! Öt-hat percig álltam a sarat, aztán feladtam.

Tapasztalok: Az eredeti tervem szerint a szárny jóval lejjeb lett volna, emiatt (és a magas szárny állásszög érdekekében) adtam a vízszintesnek -2 fok állásszöget, ami tulajdonképpen  +2 fok motor felhúzatást jelent. A szárny viszont oda került, ahol most van így okafogyottá vált a felhúzatás, a vizszintes csillapító meg bebetonozva áll a helyén, ezért a motort állítottam 2 fokkal lejjeb a tűzfalon . Most 0 fokon van, de még lejjebb kell vennem, mert félgáznál már rendesen emeli a gép az orrát és tolni kell a magasságit a hanyattesés elkerülése érdekében. Félgázig tökéletesen repül vízszintesen a modell.
Az orra most a 3db. mágnessel túl van súlyozva, mert gázelvételkor eléggé leadja az orrát a gép. Ha megfelelő mértékű lesz a motor lehúzatás, akkor a mágnesekre nem lesz szükség.
A kormány szervek max. kitérését is csökkenteni kell, mert már kis sebességnél is hatásosak.
Légcsavarból a 60x30-asból sk. készített 50x30-assal történt a berepítés. Megpróbálom -még van egy- 60x30-as sróffal is a repítést.
Azzal viszont csak kézből-fűre mehet a repítés, mert kererékre történő landolásnál beleverne a földbe a sróf. (Az 50x30-as is 1,5cm-re van tőle.)

Fényképpel  és videóval "operatőr" hiányában még nem szolgálhatok.
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2014. November 04. Idő: 20:49:26 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Speedy Bee 2 - "zseb" repülő
« Válasz #18 Dátum: Dátum: 2014. November 04. Idő: 21:06:36 »
A motor lehúzatás nem volt elég a hanyattesési hajlam megszüntetéséhez.
Elkerülhetetlenné vált a "műtéti" korrekció a vízszintes csillapítónál.
Mivel a kormány felületek UHU Por "zsanérral" csatlakoznak a csillapítókhoz, a könnyen -dekor szikével- oldható kötés leegyszerűsítette a beavatkozást. A víizszintes csillapító beragasztása is UHU Por-ral történt. Szikével elég egyszerűen ki lehetet szabadítani a  helyéről.
A csillapítót felfekvését (a törzs hossztengelyéhez képest) a -2 fokról 0 fokra módosítottam.
Ragasztás és "zsanérozás" után a motor lehúzatás 0-ról  -2 fokra, a szárny állásszöge +5.5-ről +3.5 fokra módosult.
Az új beállításokkal való próbára eddig még nem került sor. Vagy idő hiány, vagy az időjárás miatt.
   

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Speedy Bee 2 - "zseb" repülő
« Válasz #19 Dátum: Dátum: 2014. December 30. Idő: 13:11:22 »
Mire megjöttek a megrendelt  50x30-as srófok, nem volt már időm és nem volt már jó az időjárás a módosítások utáni próbára. :( .
Távirányító és modell "jóllakatva". Várok egy napsütéses, csendes téli napra...
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2014. December 30. Idő: 13:13:03 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Speedy Bee 2 - "zseb" repülő
« Válasz #20 Dátum: Dátum: 2015. Április 06. Idő: 10:15:36 »
Ez a szép "téli" nap januárban érkezett el, amikor is Balatonakaliban voltunk egy hét szabadságon.
Árnyékban 18 fok,  szél semmi, irány a "reptér" !
A modell kezes, de a motor lehúzatást még növelni kell. 
Egy videót is szeretnék már mutatni a gép repüléséről. Remélem, hamar sor kerűl rá.