Szerző Téma: Fokker D.VIII  (Megtekintve 5593 alkalommal)

DRoland

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 21
    • Profil megtekintése
    • http://fotonvodor.blog.hu
Re:Fokker D.VIII
« Válasz #30 Dátum: Dátum: 2013. Február 15. Idő: 10:40:26 »
Nincs miért elnézést kérned, rengeteget lehet tanulni a hozzászólásaidból, amit ezúton is köszönök!
Tulajdonképpen, ha az eredeti tervet nézem, akkor nincs itt semmi hiba, hiszen a 3x3-as balzához képest már erősebb a konstrukció. Az eredeti tervek alapján készült repülő az rcgroupson nem ezért tört össze. :)
Nem akarok túlzásba sem esni a merevítéssel, mert "leeséstúlélésbiztosra" nem lehet építeni.
A csatolmányban látszik, hogy milyen merevítést gondoltam első körben tenni (elnézést a nagyon szabadkézi rajzért!), aztán, ha felkerül a vízszintes vezérsík (aminek a rajza szintén sejlik a képeken), a törzs végét lezáró farokcsúszótartó, és a tolórúdkivezető, utána meglátom, hogy leszek-e elég bátor így reptetni. A súlypontra gondolva sem kellene sok fadarabot betenni, vélhetően ezért is rövidített Rake bácsi a törzsön, hogy repképesre lehessen építeni.
Van egy olyan sejtésem, hogy mondjuk 1:6 méretarányban (1410-es fesztáv, 940-es hossz) nem lenne ekkora probléma a súlypont...

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Fokker D.VIII
« Válasz #31 Dátum: Dátum: 2013. Február 15. Idő: 12:46:59 »
Szívesen próbálok segíteni.
Jó ötlet volt a merevítés beépítése a képeken jelölt helyeken. Ez a gyenge pontja az elöl doboz-hátul létra konstrukciónak. (Pedig a Lloyd verzió 2-es is ilyen lesz majd. :) )
A farokcsúszót rugózottra csinálod ?

János
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2013. Február 16. Idő: 19:18:00 írta fokker »

DRoland

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 21
    • Profil megtekintése
    • http://fotonvodor.blog.hu
Re:Fokker D.VIII
« Válasz #32 Dátum: Dátum: 2013. Február 18. Idő: 12:24:14 »
Ismét egy kis haladás. Készül a függőleges és vízszintes vezérsík is. Az ívelt függőleges kormányfelület 3db kb 1,5mm-es balzából vizezés és gőzölés után készült, depron sablon köré. Még nincs ragasztva, csak formára szárítom.
A farokcsúszót jó lenne rugózottra csinálni, de nincs jó ötletem masszív, de mégis könnyű konstrukcióra.
Még nagyon messze van tudom, de a borításon is gondolkozom, és izgatja a fantáziámat a sima, papírborítás.
A depron projekthez csináltam festéshez két próbadarabot barna 70g/m2 papír és érzésre könnyebb maszkoló papír borítással. Eddig az a tapasztalat, hogy nagyon szépen ráragadt vízzel hígított PalmaFa vízálló ragasztóval, sima is lett a felület (bár a barna csomagolópapírnak durvább a felülete), viszont száradás után eléggé meghúzta a depront, tehát borításnál mindig egymással szemben lévő felületeket kell borítani.  És végül, de nem utolsó sorban sokkal merevebbé és ellenállóbbá teszi a depront.
Csinált már valaki ilyet balzán?

(privátban jöhet a furmányos kis repülő szerkezetről bármi! :) )

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Fokker D.VIII
« Válasz #33 Dátum: Dátum: 2013. Február 19. Idő: 14:21:27 »
Roland profi munkát végeztél megint!
A függőleges elem különösen tetszik! Az alkalmazott technológia is.

A gép rajzát nézve, nem is olyan egyszerű rugózottra építeni a farokcsúszót. Jó mélyen benyúlik a farokrészbe....

A papírral történő borítás a Lloydnál is terítékre került. Akkoriban ezzel a papírral szemeztem. Nátron, egyik fele fényes, a másik kissé nyers és mindössze 40gr/m2 súlyú. Igaz, hogy 2-3 életre elég egy csomag belőle.
Ezzel a papírral nem, de barna csomagolóval végeztem néhány próbát balza darabokon különösebb probléma nélkül. Szépen ki is simult a borítás. A belső felületet vékonyan teljes egészében bekentem a ragasztóval. Páncél keménységű lett.

(Összeszedem az itthon található anyagot a ketyeréről és küldöm.)

János
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2013. Február 19. Idő: 14:23:22 írta fokker »

DRoland

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 21
    • Profil megtekintése
    • http://fotonvodor.blog.hu
Re:Fokker D.VIII
« Válasz #34 Dátum: Dátum: 2013. Február 20. Idő: 14:08:55 »
Ó, köszönöm! De közelről nézve messze van még a profitól, de sokat segít a neten látható építési leírások böngészése, nem utolsósorban az ezen a fórumon látható magas színvonalú munkák!
A farokcsúszóra találtam egy érdekes megoldást ITT. Valami ilyesmire gondoltam én is, de gumi helyett egy gyenge rugót lehetne alkalmazni, az kevésbé karbantartás igényes. Borításbontás nélkül nem lehet hozzáférni a gumihoz cserélni, és egyébként is elég szűkös ott a hely.
A linkelt nátronpapír nagyon tetszik, a súlya is baráti. Kíváncsi leszek a teszt bevont depronra, hogy milyen lesz a felülete.

DRoland

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 21
    • Profil megtekintése
    • http://fotonvodor.blog.hu
Re:Fokker D.VIII
« Válasz #35 Dátum: Dátum: 2013. Február 21. Idő: 11:32:55 »
Ha már ilyen lassan haladok, felteszem a ma ha hajnali munka eredményét is. :)
A farokcsúszóhoz pedig vsz. megcsinálom az alkatrészeket, és ha pár grammból ki lehet hozni, akkor maradnak. Tetszik nagyon a rugózott megoldás. :)
Most már csak a főfutó rugózását kellene kitalálni...

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Fokker D.VIII
« Válasz #36 Dátum: Dátum: 2013. Február 27. Idő: 13:45:11 »
A farokcsúszó rugózásához mutatott ötleted nagyon jó megoldásnak tűnik!

A Fokker DVII és a Lloyd C.V-ös főfutójánál én is sokat töprengtem a rugózás megvalósításán. Előbbinél a relatíve kis súly (~700gr) miatt nem készítettem rugózottra a főfutót, bíztam a "gumiabroncs" rugalmasságában. Utóbbinál először az eredeti gép merev tengelyes gumiköteles (a futószárak találkozási pontjánál -a kerék belső oldala mellet- "feltekerve a tengelyre és a futószárakra)  megoldására gondoltam, de nem bízva a gumiban (elöregszik, elszakad), más módon  -szén szálas tengellyel- csináltam meg a rugózást. Így az rendben van és a lehetősége is megvan egy gumis ál rugó alkalmazásának az élethű megjelenés érdekében.
Itt a 3. hsz-ban, itt az oldal vége felé (portré1-2-3 képeken ) lehet látni a lényeget.
A rugózás keménysége állítható, a kerekek korlátozottan előre-hátra is mozoghatnak, a kerekek síkjának terpesztése a rugózás közben esztétikailag ugyan nem a legszebb látvány, de csökkenti az oldalirányú dőlés valószínűségét.
Természetesen a Lloyd-é csak egy megoldás a lehetségesek közül, de hátha tudsz belőle ötletet meríteni.

János

 Játszótér/Modellezés gyerekeknek/Csapkodó szárnyúak  ;)
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2013. Február 27. Idő: 13:48:59 írta fokker »

DRoland

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 21
    • Profil megtekintése
    • http://fotonvodor.blog.hu
Re:Fokker D.VIII
« Válasz #37 Dátum: Dátum: 2013. Március 07. Idő: 12:06:29 »
Köszönöm a rugózás tippet! Most arra gondolok, hogy először megcsinálom a kereket (kihívás lesz kör alakban bármit is kivágni eszterga/oszlopos fúró híján), és meglátom mennyire lesz rugalmas, ehhez képest fogom túlbonyolítani az életem. :)
A nagy hallgatás közben lassabban is halad a Fokker, mert váratlanul itt a jó idő, nekem pedig nincs mivel repülni, ezért "összedobtam" egy ilyen csupaszárnyat.
Itt offtopic, ezért csak röviden annyit, hogy kicsit nehezebbre sikerült főleg a 400-as motornak köszönhetően, viszont így is irányítható, még közepes szélben is. Nagyon érdekes téma, már tovább is gondoltam ugyanezt KFm2-4 profillal a kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságok miatt, szóval vsz nem ez az utolsó csupaszárnyam. :)

(Láttam a 'játszóteret', köszönöm! A neten rákeresve az 'RC ornithopter'-re szenzációsan agyament szerkezeteket találtam, zseniálisak. De a gumis tuti megépül, már úton van az anyag hozzá.)