Szerző Téma: Fokker Eindecker E.II 1:6-os méretarányban  (Megtekintve 3644 alkalommal)

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re:Fokker Eindecker E.II 1:6-os méretarányban
« Válasz #15 Dátum: Dátum: 2012. Szeptember 17. Idő: 13:40:08 »
Szia Balázs!

Persze, hogy egy lesz a sok közül, de más! Teljesen más. Benne lesz az alaposságod, a finom technikai megoldások, a precízséged és gondos, körültekintő kivitelezés. Ezektől emelkedhet ki a többi megépített modell közül.
Ettől lehet élethűen egyedi a sok között.

Nehéz olyan gépet találni, amit ne tervezett és/vagy ne épített volna meg már valaki...
(Horváth Ernő kétüléses hadigépe is foglalt már  ;) )

További jó munkát kívánok!

Üdv,
János

istvan

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 37
    • Profil megtekintése
Re:Fokker Eindecker E.II 1:6-os méretarányban
« Válasz #16 Dátum: Dátum: 2012. Szeptember 17. Idő: 14:46:38 »
Balázs!

Hidd le, hogy ennek ellenére el lehet majd német nyelvterületen adni a revrajzot!

István

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re:Fokker Eindecker E.II 1:6-os méretarányban
« Válasz #17 Dátum: Dátum: 2012. Szeptember 17. Idő: 16:44:23 »
Igazabol nem ez "zavar", hanem, hogy pont valaki ezt a modellt es majdnem ugyanigy epitette meg. Nem baj, kicsit hozzateszek majd :)

Balazs

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re:Fokker Eindecker E.II 1:6-os méretarányban
« Válasz #18 Dátum: Dátum: 2012. Szeptember 23. Idő: 00:04:15 »
No nézzük, hogy is állok.

A törzs összeállítva. Ma a magasságin és a jobb szárnyon dolgoztam. A szárnyhúr több, mint 30cm. Olyan 32-33 cm lesz. A bordák metszete a nagy I-re fog hasonlítani. Sajnos magyarul nem tudom, hogy ezt hogy nevezik, csak angolul: tapered wing. A bordák felső borítása 1mm-balsa. A szárnyvég laminált 4x1,5x15mm-es lap. A beragasztás után a megfelelő alakra kell majd csiszolnom a belépőéllel együtt. A belépő él 2x3mm-es lap. A kilépő 4mm-es szénszál. A szárny véleményem szerint elég merev lett, és nem túl nehéz. Biztos vagyok benne, hogy a szárnyelcsavarás remekül fog működni. A Horváth monoplánon már kicsiben kipróbáltam.

A magasságinak is van egy enyhe profilja. A képen látszik is.

A pilóta a Sussex Model CEnter-ből való. Ez a típus már jól bevált, könnyen festhető gumi. Kifejezetten jól kidolgozott. Remélem lesz hozzá energiám, hogy ülést gyártsak alá.

És akkor jöhetnek a képek:


bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re:Fokker Eindecker E.II 1:6-os méretarányban
« Válasz #19 Dátum: Dátum: 2012. Október 07. Idő: 17:44:51 »
Nem sokat haladtam az elmúlt időszakban. Leginkább időhiány miatt, meg azért is, mert elakadtam a törzsnél. Nem fizikailag, hanem hogy mennyire vesszek el a részletekben. A modell mérete magában hordozza a makettséget. Persze, ha utána elsőre a földbe áll, akkor cseszh...em. Na de ugye ne ebből induljunk ki.

A jelenlegi stádiumban is sokat kellene trükköznöm, hogy élethűbbnek látszódjék. A pilóta előtti félkörívet eddig ugye mindig kivágtam balsából, majd bőrrel borítottam. Igazából az általában egy hajlított acélcső volt. A Fokker Eindecker esetében is. Jött is az ötlet, hogy akkor megvalósítom. Fenyőrúd + gőz = sok-sok sikertelen kísérlet. No két hete itt ment el a kedvem az egésztől. Aztán tegnap megint nekifogtam, most viszont 4mm-es alucsőből hajlítottam egy megfelelő ívet. Nehezen találtam pont ilyen sablont, ami köré hajlítani tudtam, de végül kisakkoztam. A pilóta előtti részt visszabontottam és ahol tényleg volt acélcső ott elkészítettem az utánzatát. Epoxy tette a dolgát, így most már csak a felső burkolatra vár. Ami most mi legyen??? 1,5-ös balsával terveztem. A gond, hogy ez itt eredetileg fémborítású volt.  Kb a kabin feléig. Ha majd később el akarom tüntetni a fa erezetét, akkor csiszolás, japánpapír lakk vagy fém burkolóanyag jöhet szóba. Vaaaaaagy az Istvántól kapott lithophane. Amit a fotózásnál használnak (ha jól tudom), magyarul nem tudom a nevét. Az angol nyelvű fórumon, többen használták már.

A következő lépés, hogy a szárnymerevítő kábelek tartóját meg kell konstruálnom. Utána jöhet a burkolat. A belső részek részletességén még gondolkodom. A legnagyobb problémám az, hogy hova dugjam el a három szervót? A kabin mögé? Akkor gondom adódhat a súlyponttal. Lehet, hogy a szárnyelcsavaráshoz való szervót elhelyezem ott és a másik kettőt pedig elől. A kábeleket meg elvezetem a padlólemez alatt, felette pedig az igaziakat imitálva.

A futómű rugózásához tartozó két elemet rézzel burkolom be. Erősíti meg jobban néz ki, ha a teljes futómű fémből van. Igyekszem teljesen lemodellezni a működési mechanizmusát. Ha egyszer anno Fokker ezt kitalálta és működött, akkor kicsiben is működnie kell. Az egyik leggyengébb pontja egy modellnek sokszor a futóműve.

Sok még itt a kérdés...

Balázs