Szerző Téma: Starmax HAB MIG-15 ARF  (Megtekintve 13743 alkalommal)

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #15 Dátum: Dátum: 2012. Április 14. Idő: 12:54:13 »
Egyenlőre csak az alapanyaga van meg. Úgy gondolkoztam, hogy egyszerűbb lesz egy leüvegezett lapot alakra csiszolni.Majd kiderül.  Filóztam mi legyen a szárny tetején lévő áramlás terelő "dudorokkal"  Végül is lecsiszoltam őket és majd később fogom pótolni jóval vékonyabb anyagból.  Így a felső felület leüvegezése is jóval egyszerűbb lett.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #16 Dátum: Dátum: 2012. Április 14. Idő: 22:35:24 »
Mértem,számolgattam egy kicsit. Jelenleg  összeszámolva  1400 grammnál járok. Ha a maradék részek is le lesznek burkolva 6 cellás 2650 mAh akkuval  2100-2200 gramm körül meg kéne állnia. Az nagyon jó lenne!

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #17 Dátum: Dátum: 2012. Április 16. Idő: 18:03:27 »
Sziasztok!

Unalmas, piszkos és poros.. Így jellemezném az elmúlt hétvégét.  Leüvegeztem a törzs alját teljes hosszban,becsiszoltam a  féklapokat a helyükre és nekiálltam zsanérozni. Utálom ezeket a hengeres zsanérokat! Igazából csak figyelmetlen voltam. A bal oldali magassági kormánynál harmadjára kell majd újra zsanéroznom mert eddig kétszer oda ért a ragasztó a forgásponthoz. Persze a zsanérjaim elfogytak akár a gyantám. ezek beszerzése folyamatban.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #18 Dátum: Dátum: 2012. Április 17. Idő: 18:01:54 »
Mivel kicsit kényszer pályára kellett állnom krónikus műgyanta hiány miatt nekiláttam a szabályzó és a motor párosításának illetve bepróbálásának a géptörzsbe. Ekkor jött az első fekete leves.  A szabályzó motor felé irányuló vezetékei túl rövidek. Nem érnek el a motorig. Mivel nem akarok betoldani megnéztem a szabályzót. De ott a nyáklemez körbe van  öntve  ragasztóval vagy gyantával a burkolatába az szerelhetetlen.Marad a motor betápláló kábeleinek cseréje.  Még egy millimétert sem repült a szerkezet és indítva is csak egyszer volt akkor is 3 celláról  de már most szét van repedezve a szigetelés a vezetéken! Ezt minden képen cserélni kell. *********** Estére végeztem a javítással is.  Sajnos nem bírtam a motort szét szedni.. A rögzítő csavarjai a motornak be vannak ragasztva így kénytelen voltam a betápláló  kábelekbe beletoldani és így járt a szabályzó betáp kábele is. Most már elér az orr részbe.

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #19 Dátum: Dátum: 2012. Április 18. Idő: 08:55:17 »
Tamás, a repedezett szigetelés miatt korrodálódottak is lehetnek az impeller motor vezetékei és a kép alapján -az akár ~40A-es  üzemi áramhoz- vékonylom is azokat, ha a korábban bemutatott 1200W-os mociról van szó.
Egy "fékpadon" :) történt tartós, terheléses üzemi próba nem ártana a beépítés előtt... ;)
 
Üdv,
János

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #20 Dátum: Dátum: 2012. Április 18. Idő: 17:11:04 »
Köszönöm János az észrevételt minden képen megfogadom! Egy nálamnál tapasztaltabb impelleres kolléga tanácsára egyenlőre visszaszereltem az impellere minden áramvonalazó burkolatot. Így fogok próbákat végezni beszerelés előtt. A burkolat  eloxált alumínium. Meglehetősen passzentos  de a biztonság kedvéért pótoltam a hőátadó pasztát ( CPU paszta) ami a két felület közt biztosítja a jobb hőátadást. És nagy örömömre megjött a repülőgép vezetője is.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #21 Dátum: Dátum: 2012. Április 19. Idő: 18:25:35 »
A mai  nap folyamán először próbáltam ki az impellert. :D  Egyenlőre "csak" öt celláról.  Nagyon nagyon  halk,  nagyon erősnek tűnt. ;)   A vezetékek nem melegedtek.Mondjuk sok idejük nem is volt rá mert a kapkodásomnak köszönhetően nem bakra tettem csak úgy egyszerűen a kezembe tartva próbáltam szerencsét :evil:   Ugye nem kell ecsetelnem mi történik ha van egy kapkodó,figyelmetlen,felelőtlen modellező és egy ilyen hajtómű? Persze úgy elszállt a a kezemből neki a mellkasomnak hogy öröm volt nézni! :o  Szerencse  a szerencsétlenségben, hogy a háthevederem elülső fém csatját találta el.  A motor tengelye elgörbült, a lapát végek sérültek.  Lapátot még csak csak tudnék hozzá rendelni de a motor úgy bele van rögzítve az impeller házba hogy a csavarjait meg se bírtam moccantani. Szóval új állja a helyét ugyan ezt a típust rendelem meg még egyszer  :oops:

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #22 Dátum: Dátum: 2012. Április 19. Idő: 19:24:31 »
:o
Vegyél lottót a héten Tamás...
Viccet félretéve, szerencséd volt! Inkább a motor tengely és a lapátok amortizálódjanak le, mint Téged daráljon meg a szerkezet.
(Bár bagyoly mondja, verébnek, hogy nagyfejű, mert pár éve egy hasonló próbánál kézben tartott csengőmocit teszteltem 10x4,7-es sróffal...
Kicakkozta a vállam a piszok.)
Ilyenkor döbben rá az ember, hogy veszélyes üzem a modellezés!

A gép szépen alakul. Profi munka.
A továbbiakban balesetmentes építést!

Üdv,
János

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #23 Dátum: Dátum: 2012. Április 19. Idő: 21:25:57 »
Hogy ne olyan rossz szájízzel fejezzem be a napot kicsit folytattam a  törzs burkolását.Az orr részre került egy adag szövet. Egy kedves modellező ismerősöm megajándékozott egy jó nagy csík 2 mm-es balsa lappal. Ebből fogom a dísz pót üzemanyag tankok szárnyait kialakítani és a szárny tetején lévő áramlás terelő lemezeknek is ez lesz az anyaga. És plusz öröm, hogy sikerült megrendelnem az "új" hajtóművet is.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #24 Dátum: Dátum: 2012. Április 20. Idő: 20:38:30 »
Bevonásra került a törzs bal oldala és a függőleges vezérsík.  Ha lesz hozzá energiám holnap beburkolom a maradék jobb oldalt és nekiállok az áramlás terelőknek.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #25 Dátum: Dátum: 2012. Április 21. Idő: 17:09:21 »
A törzs két oldalát egy-egy nagy szövetből burkoltam. Mára a nagyobb felületű üvegezési munkával végeztem. Most jöhet majd a pepecselős rész az orr alatt a fegyverzet áramvonalazó burkolatai és beragasztás után majd valamikor a szárnytő/törzs illetve a vízszintes vezérsík/függőleges vezérsík illeszkedésénél egy minimális szövet felhelyezése. Utána a "várva várt" felület előkészítés festéshez.  Hurrá ez lesz a kedvencem  :evil:  De hát én akartam így csinálni  :?  :lol:

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #26 Dátum: Dátum: 2012. Április 22. Idő: 19:37:37 »
Ma végre összeragasztásra kerültek a szárnyaka törzzsel. Majdnem pórul jártam. Mire kikentem az illeszkedő felületeket és elkezdtem az összeillesztést igen csak elszaladt az idő és nem lehetett sokat igazítgatni. Szerencsére a helyére ment mindkettő de az egyik szervókábel csatlakozója beleért az epoxiba. Volt olyan hosszú a vezeték hogy a a törzs felső nyílásán keresztül kihúzva ki tudtam cserélni a csatlakozót.

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #27 Dátum: Dátum: 2012. Április 22. Idő: 21:02:11 »
Szia!

Szép lett és igényes lett!

Hogy fogod utólag belevarázsolni a meghajtást? A kabinon keresztül?

Alig várom, hogy lefesd.

Üdv,
Balázs

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #28 Dátum: Dátum: 2012. Április 22. Idő: 21:23:44 »
A hajtómű és a szabályzó számára nyitva hagytam még a szerelő nyílásait a törzs alján. Azzal nem lesz gond. Amin még gondolkoznom kell, hogy elegendő lesz-e az impeller rögzítése ha csak nagy felületen beragasztom. Bár attól tartok habról beszélve máshogy nem is nagyon tudom. Hiába tennék bele fa betétet akkor  szakadna ki előbb. Ezt a fotót egy másik fórumról csentem el ahol ugyan ezzel a modellel foglalkoznak: http://static.rcgroups.net/forums/attachments/9/4/1/4/9/a4298421-194-DSC06503.jpg
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 29. Idő: 18:11:36 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Starmax HAB MIG-15 ARF
« Válasz #29 Dátum: Dátum: 2012. Április 23. Idő: 20:48:44 »
Ma megérkezett a régi új hajtómű. Beletoldottam a betápláló kábeleibe  és kicseréltem a csatlakozóit.Ennek sokkal jobb állapotban voltak a vezeték szigetelései de azért kaptak egy plusz réteg szigetelést.  Kijavításra kerültek a korábban rosszul beragasztott magassági kormánylap zsanérjai is.Felcsiszoltam törzs/szárny csatlakozásához felvitt üvegszövet. Még estére beragasztottam a vízszintes vezérsíkokat is a helyükre.  Most már olyan nagy ragasztási,üvegezési munka nem vár rám. jöhet a hajtómű "beépítése" és kezdeni kéne valamit a pilóta fülkével jelenleg elég spártai. Kíváncsiságból mértem egyet. A sárkány szerkezet benne az impellerel és a szabályzóval 1540 gramm Ehhez hozzá jön még majd az akkumulátor körülbelüli 500-600 grammja és még némi festék. Nem is olyan vészes az összsúly 2200-2300 grammal.  :o