Szerző Téma: Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)  (Megtekintve 1950 alkalommal)

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)
« Dátum: Dátum: 2012. Február 27. Idő: 16:51:51 »
Sziasztok!

Megfogadtam hogy nem rakok össze többé másnak modellt de nem tudtam Gyula barátomat "slamasztikában" hagyni.
mivel teljesen az elejétől szerelem össze a modellt így könnyű lesz időnként egy egy fotóval beszámolni a folyamatról. A modell érdekessége, hogy alkoholos motor helyett Saito FG-14B benzines erőforrást fog kapni.
A modell:http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4000
Kézikönyve:http://www.hangar-9.com/ProdInfo/Files/HAN4000-Manual.pdf

Néhány paramétere:
Fesztáv:                 2032mm
Szárny felülete:        59.3 dm2
Felszállósúly:            3–3.4 kg)
Ajánlott motorok:      7.5-8.5ccm két ütem . 9.5-11ccm négyütem (alkoholosokból)
Rádió igény:         4 csatorna  5 szervó
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 29. Idő: 18:05:16 írta fokker »

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)
« Válasz #1 Dátum: Dátum: 2012. Február 28. Idő: 11:51:46 »
Szia!

No erre a Hangar 9-es modellre kíváncsi leszek. Általában a külföldi modellező sajtó mindig teszteli valamelyik aktuális modelljüket. Kíváncsi leszek egy elfogulatlan végfelhasználó véleményére is. Elsőre azt mondom, hogy jó nagy :)

B.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)
« Válasz #2 Dátum: Dátum: 2012. Február 28. Idő: 17:12:40 »
Első látásra azt mondanám hogy elég jó... De csak első látásra.  A szárnyban a szervófészek és a szervófedél kialakítása egy rossz vicc! A szárnydúcok anyaga és kialakításai kiválóak! A fóliázás puklis,buborékos,  de ez csak esztétika. Maga a modell átlagos ARF kivitel de semmi képen nem nevezném kimagaslóan jónak.. Szerintem a Vietnami Phoenix jobb ARF modelleket gyárt.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)
« Válasz #3 Dátum: Dátum: 2012. Február 28. Idő: 21:09:02 »
Átalakításra került a motortartó bak. Amit a motorhoz adtak körülményes lett volna feltenni a modellhez lévő meg nem volt alapból kompatibilis a motorral. A beépített körmös anyák csapnivalóak!  Akár csak a csavarok  ez is csalódás!  A műanyag snapperek,kormányemelők anyagminősége kiváló kialakításuk jó! A vízszintes vezérsík alapból szerelhető. Két kis csavar rögzíti ami praktikus lehetne de a legkisebb ütődésre úgy fogja szétnyírni a fát maga körül hogy öröm lesz nézni. Mivel a tulaj így kérte nem módosítom.  :|  
Megtörtént a kormánylapok "zsanérozása" kormány emelők felszerelése.  csűrők,magassági, oldalkormány szervói a helyükön.. Ebből már csak a magassági vezérlését kell még  elkészíteni de majd csak holnap.  Szép szép de bosszantó alul méretezési megoldásokkal találkozom.  Holnap készítek képeket mára egy kicsit elfáradtam.

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)
« Válasz #4 Dátum: Dátum: 2012. Február 29. Idő: 11:58:51 »
Szia Tamás

Nagyon bosszantó, hogy sokszor a jó minőségben is fillérekbe illetve centbe <!-- s:) -->:)<!-- s:) --> kerülő alkatrészeken is spórolnak a gyártók!
Sajnos ebben nem lesz változás...
Viszont kiváló lehetőségek nyílnak a modellek tuningolására. <!-- s:D -->:D<!-- s:D -->
Ez a gép ebből a szempontból jó kezekbe került!

Várjuk a fejleményeket!

János

U.i.: Végre valaki épít is közülünk...
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 29. Idő: 18:05:44 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)
« Válasz #5 Dátum: Dátum: 2012. Február 29. Idő: 21:17:58 »
Nézzétek el nekem hogy nem a megszokott lépésről lépésre stílusban mutatom be de nincs hozzá türelmem. A modell összeszerelése nem valami lelkesítő kifejezetten unalmas és mivel a tulaj egy olyan motorral szerelteti össze amit alig tudtam elhelyezni benne még agyalhatok is vele a helyett hogy 3 délután alatt összehajítaná az emberfia!   :twisted:
Ma felkerült a motor és a futóművek. A farokfutót jobb minőségűre cseréltem ami nem az oldalkormányra terhel rá hanem a törzsvégre. Még csak sejtésem van hová fog kerülni a gyújtás trafója,akkumulátorok ezekhez konzolt is kell majd készítenem amihez rögzíteni lehet. Eredetileg egy hab  betétet adnak hozzá amit a törzsbe kéne "berakni"de hogy ott mi tartaná a helyén azt ne kérdezzétek. Ahogy  haladok az összeszereléssel azt kell mondjam hogy ahhoz képest hogy ARF nem rossz nem rossz de inkább raktam volna össze egy marék lécből akkor könnyebb dolgom lenne a kisebb átalakításokkal amik szükségesek.

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)
« Válasz #6 Dátum: Dátum: 2012. Március 01. Idő: 08:25:43 »
Szia!

Nekem ez a motor nagynak tűnik, szemre. Lehet, hogy kell ekkora teljesítmény, de a mérete nagy. Flaps ezeken nem volt? Vagy a csűrőkkel oldották meg?

Bírom azokat a megoldásokat, mint a hátsó futó, ami egy kő miatt kitépi az oldalkormányt. A kis sárgák gondolom csak aszfaltos, sima felületű használatra gondoltak...

B.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)
« Válasz #7 Dátum: Dátum: 2012. Március 15. Idő: 19:04:43 »
Sziasztok!

Kicsit szégyenlem magam  de közben a modell összeszerelése befejeződött. Egyedül a motor burkolat feltétele hiányzik de azzal meg akarjuk várni amíg megtanuljuk beállítani a motort.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)
« Válasz #8 Dátum: Dátum: 2012. Március 15. Idő: 19:20:21 »
Sőt a mai nap már életet is leheltem a motorba. Ami olyan jól sikerült ,hogy körülbelül egy órás földön járatás után gurulgattam vele egy kicsit.Próbálgattam valamit kalibrálni a motoron is elsőre kevés sikerrel.Miután stabil lett az alapjárat, jól kipörgött és a gázreakciója is jó volt végeztem egy gyors súlypont ellenőrzést és kigurultam a felszállóirányba.



A motor nagyon szépen jár szép a hangja és nagyon halk,meglepően halk. Egyáltalán nem nagy hozzá mint ahogy elsőre gondoltam. Emelem a kalapom a gyártó előtt mert a gyári súlypont értékkel egy kattintás trimmet sem igényelt a modell szépen egyenesen jól irányíthatóan repül. Ha az az egy-két bosszantó hiba nem lett volna az összeállításnál ami talán a túlzott spórolás eredményezett még jobb szájízzel adhattam volna át a gazdájának. Használja egészséggel.

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)
« Válasz #9 Dátum: Dátum: 2012. Március 20. Idő: 11:52:24 »
Szia!

Micsoda jó kis modellező élet van nálatok! Kicsit irigykedek.

Szép ez a madár, majd kíváncsi leszek a berepítésre.

Balázs

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)
« Válasz #10 Dátum: Dátum: 2012. Március 23. Idő: 11:08:45 »
Gratulálok a profi munkához Tamás!

Fontolóra veszem a lakhely változtatást, szeretem a hegyi levegőt... :D

János