Szerző Téma: Alfa Model P-47 (silver)  (Megtekintve 2363 alkalommal)

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Alfa Model P-47 (silver)
« Dátum: Dátum: 2009. Július 28. Idő: 10:05:03 »
Sziasztok!

Jó hosszú bevezető:

Megszegtem egy régi, általam hozott szabályt. Modellrepülőt nem veszek. Persze anno az első két Fokker DII "sikerei" után vettem egy GWS Tiger Moth-ot. Akkor épült a Gruse (Rossiten). Amint elkészült és berepültem a Tiger Moth-ot el is adtam. Gyakorolni jó volt, de maga a modell egy vicc...

Valahogy most is így vagyok, annyi különbséggel, hogy a gép építésébe sem fogtam még bele. Szeretem a második világháborús gépeket, de nem úgy, mint az első világháborús vagy a korábbi típusokat.

Még évekkel ezelőtt beszereztem (vásároltam) jó néhány tervrajzot. A Rata-t meg is építettem. Nem repült. Elszúrtam. Épült egy Bf-109 is, de nem fejeztem be (a Rata "sikereit" látva). Sőtt egy Ki-61-et is építettem, de azt meg elajándékoztam. Egyik nap megint kezembe kerültek a rajzok, elkapott a harci kedv. Sokkal egyszerűbb egy ilyen 800mm fesztávú modell, mint egy első vh-s.

Előtte azért ki akartam próbálni, hogy tetszene e egy ilyen modell. Sajnáltam volna megint a sok kidobott időt. Vettem egyet. Az Alfa Model által gyártott gépek mindig is tetszettek, de ugye a fogadalom... Azért a pénzt most is sajnáltam rá. Itthon csak egy F4F Wildcat-et találtam. Egy angol újságban agyon dícsérték. Itthon 23.000 Ft lett volna. mást nem találtam. A neten addig addig keresgéltem, míg a Lindinger-nél találtam egy P-47-et. Postaköltséggel 20.000 Ft volt. És házhoz hozta a futár. Vicces. Valószínűleg utolsó darab volt.

Nézzük a modellt:

A modell méretéhez képes nagyon nagy dobozba csomagolták. Nem védte meg a sérülésektől. A habnak ez a legnagyobb baja. Benyomódik és annyi... Ránézésre tényleg igényes. De az épített balza modellek után vicces. De lépjek végre ezen túl, a cél a fontos. A teljes leírás német, irány a net. A Hobby-Lobby oldalon van angol útmutató. Hosszú volt, nem olvastam el.

Egyébként nem kell hozzá útmutató, simán össze lehet rakni egy fél óra alatt. Plusz még egy fél óra matricázás. A modellt még a kefés motorok idejében tervezték. Speed 280-as áttételes motorhoz. Persze brushless is jó hozzá. Az enyémbe egy Pelikan motor + szabályzó került. Kicsit túlmotorizáltam.

A csűrőszervó helyét ki kell szélesíteni, a magasságihoz a nyílás tökéletes. Mindkét szervót bepillanatragasztóztam a helyére. A motor miatt az orrburkolatnál nagyobb nyílást kellett vágni. Kisollóval pillanatok műve. Az akksival belőttem a súlypontot és kész is volt. A matricázás több időt vitt el. Olvastam a neten egy leírást ahol írták, hogy a matrica anyaga nem túl jó. Tényleg. Langyos vízben, kb 20 másodperc és leázik. Amint ledapadt, nem szabad hozzányúlni max nagyon vize ecsettel, mert szétszakad. Szét is szakadt. A kabintetőt trükkös mozgatással lehet le és felszerelni. Nem volt hosszú életű. Levágtam a hátsó pálcát és mágnessel helyettesítettem.  Aki ezt megtervezte...

A repülés érdekes volt a Slowflyer-hez szokott kezemnek. Háromcellás akksit raktam bele és egy 9x4,7-es GWS légcsavar került a motorra. Számomra élvezhetetlenül repült. Volt egy őrült nyolc percem a levegőben. A leszállás nem volt bonyolult. Kézből indult, fűbe érkezett. Azért nagyobb tempóval kell vele besiklani, mint a már megszokott modelleimmel.

Összefoglalva, ennyit megér. De többet nem. A legtöbb helyen 30.000 Ft körül van. Az már sok egy hab repülőért. Szerintem. Vagy egy féklapokkal és behúzható futóművel ellátott verziója is. Egy nagyobb légcsavarral és kétcellás akksival még kipróbálom. Így nem győzött meg, hogy építsek egy ilyen modellt. Ha azzal jól repül, meggondolom.

Néhány link:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=953725
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=308355

Balázs

ui.: kezdőknek a sebessége miatt nem ajánlom. Garantált a törés.
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 29. Idő: 17:31:05 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Alfa Model P-47 (silver)
« Válasz #1 Dátum: Dátum: 2009. Július 28. Idő: 10:07:37 »
Ajjaj ennek a fele sem tréfa :D Míndíg ez a negatív hozzáállás! Tessék pozitívan gondolkozni :D Valahogy úgy mint a Kelly Hőseiben. Mikor megkérdezi csodabogarat a haverja:

 -Minek kelett megvenni ezt a rohadt tigris?

-Mert olyan szép!

-Lósz*rt

 Ha annyira nem jön be néked a masina gondolj majd rám ha meg  akarsz tőle szabadúlni. De kívánom hogy megtaláld benne a "számításod"

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Alfa Model P-47 (silver)
« Válasz #2 Dátum: Dátum: 2009. Július 28. Idő: 10:08:36 »
Szia Tamás!

Megúszta, megtartom :)

A kétcellás akksi és a 10x3,8-as légcsavar megfelelő. A modell 12-14 percig repül. Elvesztette - szerencsére - 3D-s tudását és egy normálisan repülő modell lett belőle. Majd idővel leharcolom. Azért a hasraszállás előbb utóbb meg fog látszódni rajta. Minden esetre van egy kissebb Emil rajzom, azt megépítem, idővel. Ez a modell azért arra is jó, hogy szélben is tudok repülni. A gyakorlat teszi a mestert.

Tényleg az utolsó darab lehetett, mert levették a Lindinger online shop-járól.

Balázs

ui.: ha szeretnél egy Alfa Model-t segítek beszerezni. 6 EUR fix a postaköltség és az elküldés utáni második napon meg is érkezik.

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Alfa Model P-47 (silver)
« Válasz #3 Dátum: Dátum: 2009. Július 28. Idő: 10:09:46 »
Szia Balázs!

Gratulálok a géphez! Azért a "kész" és "hab" gép is tud szép repülési élményt nyújtani, ugye? :))) Az Alfa modellek igényes kivitelűek hab mivoltuk ellenére is és ráadásul alapból festettek. A matricájuk viszont tényleg gyenge. Az Alfa P51D Mustang-omnál sokat kínlódtam, mire sikerült elfogadható módon "feldíszítenem". A hasraszállás koptató hatását mérsékelni lehet némi vízbázisú színtelen lakkal a hasi rész lefújásával. A géped csűrő-magassági-oldalkormány kivitelű ? (Az első linken egy flap-es változatot vélek látni ;-) Sajnos a P51D-m csak csűrő-magassági-s, így nagyon döntött szűk fordulóban hajlamos lecsúszni. Le is csúszott...Javításra vár. Remélem, Te nem jársz így.) A P47-nél masszívan vannak beragasztva a kormányemelők? Nekem a kormányemelővel átellenbem fel kellett tennem egy műanyag alátétet a magasságinál és átmenő stifttel ragasztva megerősíteni az egészet, mert egy idő után "szép csendesen" kezdett kiszakadni a kormányemelő a helyéről :(

Jó repítést!

János

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Alfa Model P-47 (silver)
« Válasz #4 Dátum: Dátum: 2009. Július 28. Idő: 10:11:22 »
Szia János!

Igen tud, de azért nagy a különbség.

Gondolkoztam én is a lakkozáson, de semmi kedvem nem volt erre pénzt (de leginkább időt) költeni. A matricánál elég utólag megfogni a modellt és a nedves ujjhoz ragad. A légcsavar is feltépte az oldalt levő matricát. No comment. Nem ez  a lényeg. Véleményem szerint semmiből nem állt volna még ezt is a gyárban ráaplikálni... Vagy én voltama béna???

Az egyik link a továbbfejlesztett verziót tartalmazza. Nekem a szimpla van. Szerintem az a futómű nem egy életbiztosítás. A féklapok meg csak jól mutatnak. Az enyémnek csak csűrője és magasságija van. Nem vettem észre, hogy lecsúszna. A kormányemelő hibára nem is gondoltam... Majd megnézem, mielőtt a magassági elszállna. Köszi, hogy szóltál.

A Tamásnak igaza volt, felejtsem el a rendes épített modelleket ilyenkor. Így tényleg egy igényes kinézetű és jól repülő modellről beszélhetünk. Itt-ott az elemek összeállítása trehány, érdemes átnézni és megerősíteni. A pillanatragasztóval azért óvatosan, mert nem egyforma a hab típusa és feloldhatja. Valószínűleg az epoxy jobb, de egy semleges helyen érdemes ezt is kipróbálni. A matrica is gyenge. A modell anyaga viszonylag erős.

Az általam épített modellekkel nem tudtam orsót "csinálni", de ezzel a modellel igen. Bár még nem a legszebb, de látványos :) Az oldalkormány nekem hiányzik. A kialakítása nem lehetetlen.

Behúzható futóművet lehet hozzá külön is kapni. A helyét kivágni a szárnyból szerintem szintén megoldható. A futómű helye bele van nyomva a szárnyba.

Balázs

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Alfa Model P-47 (silver)
« Válasz #5 Dátum: Dátum: 2009. Július 28. Idő: 10:12:45 »
Szia Balázs!

A behúzható futómű árát nézve inkább a lakkozást választanám :) A has ráadásul nem törik úgy, mint a futószár :) Igaz, hogy hasra szállva viszont a légcsavar van törésveszélynek kitéve, de arra meg ott van a propsaver.

Az oldalkormány nekem is nagyon hiányzott. Szerintem megéri kialakítani! Ezzel teljes értékű lesz a modell irányítása. Ha megjavítom a P51-esemet, akkor a "projektnek" része lesz az oldalkormány elkészítése is.

Jó repítést!

János

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Alfa Model P-47 (silver)
« Válasz #6 Dátum: Dátum: 2009. Július 28. Idő: 10:13:15 »
Szia Balázs!

Csak egy apróság. Ha megtartod e gépet és a matricáira majd ráfér egy kis frissítés, akkor esetleg a Fokker M.10-nél alkalmazott sk. matricával ezt is fel tudod "díszíteni".

János

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Alfa Model P-47 (silver)
« Válasz #7 Dátum: Dátum: 2009. Július 28. Idő: 10:22:18 »
Igen, hibáztam. Ez tényleg egy jó modell. Most, hogy már szinte minden nap sötétedés előtt van időm relaxálni (modellezni), változik a véleményem. Szokásomhoz híven szélsőségesen gondolkodtam (elsőre). A GWS hab gépekhez képest ez ég és Föld (ebből indultam ki). Igaz, hogy egy-egy megszáradt növény vagy kavics sérülést tud rajta okozni, de a repülés élményén ez nem változtat. Tegnap némi otthoni szimulátorozás után kimentem és az orsót gyakoroltam vele. Szép orsót végrehajtani nem könnyű. Többet egymás után meg végképp... Ez a modell gyakorolni kiválló. És valóban jól néz ki a levegőben. Szelesebb időben is kiválóan manőverezhető.

Aki vesz, annak ajánlom a Pelikan Ray konfigurációt, GWS légcsavart. Olcsó és kiválló konfiguráció. 1800mAh-s akksival 12-14 perc a repidő. Közben lehet vele teljes gázon "műrepülni" is. Vagy alacsonyan áthúzni, higgadtan repkedni.

Bizonyos eseteben tényleg lecsúszik. De gyorsan összekaparja az ember. Olvastam, hogy a behúzható futóművet mindegyik típusba be lehet építeni. A helyük nincs kiképezve, de némi modellező tudással és műszaki érzékkel beépíthető.

Balázs

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Alfa Model P-47 (silver)
« Válasz #8 Dátum: Dátum: 2009. Július 28. Idő: 10:22:55 »
Szia!

Örülök, hogy jól szuperál a géped és már összebarátkoztál vele. A lecsúszási hajlam a hiányzó oldalkormánynak köszönhető. (Ha nem földközelben (2-3m-en) és nem szeles időben és nem élesen bedöntött fordulóban dönget a rutint  magabiztossággal pótolni igyekvő modellező, mint én tavaly előtt a P51D-vel, akkor nincs baj.) Érdemes elgondolkodni az oldalkormány kiépítésén. Végül is hely van hozzá és a farokrész is szépen "műthető". A P51D javításánál megpróbálom és beszámolok róla. (Sokat nem veszíthetek vele.) Ha sikerül, elviszem hozzád a gépet kipróbálásra és ha jónak találod a megoldást, akkor a P47-nél is meg lehet csinálni. Ahogy néztem ugyanazzal a technológiával készülnek az Alfa modellek, így nem okoz problémát a kiépítés.

Nekem is tetszik ez a dinamikus, már-már műrepülést produkáló sorozat az Alfa-tól. Innen már csak egy lépés a szimmetrikus szárnyprofil :)))

János

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Alfa Model P-47 (silver)
« Válasz #9 Dátum: Dátum: 2012. Augusztus 08. Idő: 13:42:08 »
Sziasztok!

Tegnap megpróbáltam vele repülni, de a szél a földhöz csapta. Elrepedt a szárny. Lehet ezt javítani? Van egy erősebb ragasztó szalagom, amivel pl csűrőket szoktak ragasztani. Ha azzal megragasztom, gondolom elég. Ha nem, akkor nem nagy veszteség. Csak megint beigazolódott, hogy akármilyen időjárási körülmények között nem lehet modellezni...

B.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Alfa Model P-47 (silver)
« Válasz #10 Dátum: Dátum: 2012. Augusztus 08. Idő: 15:47:23 »
Purex ragasztó vagy talán még az uverapid vagy araldite epoxik jók lehetnek a javításához. Tegnap mi is vontatunk. Birkózós volt de baj nélkül megúsztuk a napot.

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Alfa Model P-47 (silver)
« Válasz #11 Dátum: Dátum: 2012. Augusztus 08. Idő: 20:15:35 »
Átérzem a helyzeted Balázs, de fel a fejjel!
(Emlékszel, hogy amikor pár évvel ezelőtt Akaliban repítettünk a szintén Alfa-s P51D-t szabályzó hiba miatt hogy odavertem a földhöz? Az orra totálkárosra tört és ez már a második ilyen eset volt!
Ramatyul nézett ki, de megjavítottam és még jó darabig jókat repítettem vele.)
Szószaporítás helyett a lényeg:
Azt a gépet UHU Por-ral ragasztottam meg. A depronból vágott pótlásokat is atombiztosan rögzítette. Ha betartja az ember a hozzá mellékelt utasítást, akkor a darabok összeillesztése után tényleg "no correction"! :) Súlya elhanyagolható az epoxi ragasztókhoz képest.
Szerintem a repedés nagyságától, helyétől függően a szárny javítására is tökéletesen megfelelne. Persze egy kép alapján könnyebb lenne véleményt mondani... ;)

Üdv,
János

Szép volt Akaliban ez a két gép a levegőben...

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Alfa Model P-47 (silver)
« Válasz #12 Dátum: Dátum: 2012. Augusztus 09. Idő: 08:52:06 »
Köszi a válaszokat! Készítek majd fényképet az áldozatról. A javasolt ragasztóknak meg utánajárok, talán vmelyik otthon is van. Szerencsére hassal ért földet nem orral. Egyébként lehet, hogy a légcsavar lazult ki és csak simán átesett. Épp felkaptam volna, amikor becsapódott.

Balázs.