Szerző Téma: Ventus 2 hx 2.6 M  (Megtekintve 2066 alkalommal)

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Ventus 2 hx 2.6 M
« Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 18. Idő: 14:52:33 »
Sziasztok!

Nem volt betervezve de mégis új modellel bővült a modell gépparkom. A kínai CM Pro által gyártott modell nem örvend túl nagy népszerűségnek a modellezők körében aminek elsődlegesen a sérülékenysége és gyenge anyagminőség az oka.  Alacsony árfekvése miatt sokan próbálkoztak vele és pórul is jártak.  Hogy akkor én miért is foglalkozom vele? Ennek a modellnek megvolt a "testvére" az ugyan csak 2.6 méteres Discus CS amit szerettem csak hamar elhasználódott a nem megfelelő használat végett. Rendszeresen gumiztam amit nem szeretett a szerkezet és idővel egyszerűen elfáradt a törzs.
Ezzel a modellel az a célom hogy legyen egy könnyen szállítható a haver kis vontatójával is felhúzható vitorlázóm.
A modellhez nagyon kedvezményesen jutottam hozzá egy modellező kollégától aki nem rakta össze végül is így meg van az a lehetőségem hogy próbáljak javítani a gyári készlet hibáin.

A gyártó weboldala  a modellről:
 http://www.cmpairplane.com/glider/Ventus.html

Azt már most eldöntöttem, hogy a modellt  a lehetőségekhez képest feljavítom, illetve tavaszra kell hogy kész legyen. A tervezett elektromos rendszere a nálam már megszokott:

Vevő: Futaba 2.4G 6 vagy 7 csatornás vevő R608 vagy R617
Szervók: Futaba micro S3115
Akkuk: Sanyo eneloop 4 cella 2000 vagy az új 2500 mAh
Multiplexes vontató kioldó
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Október 01. Idő: 14:36:33 írta fokker »

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Ventus 2 hx 2.6 M
« Válasz #1 Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 18. Idő: 16:31:25 »
Szia Tamás!

Gratulálok gépparkod legújabb tagjához!
Jó kezekbe került a masina! ;)

A gép üres súlya alapján biztos, hogy megéri átvizsgálni a szerkezetet és kiszűrni a gyenge pontokat.
Sikeres "ráncfelvarrást"!

János

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Ventus 2 hx 2.6 M
« Válasz #2 Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 18. Idő: 19:09:17 »
Köszönöm János!

Mivel ma nem mentem repetetni nézegettem egy kicsit a modellt. Felragasztottam a wingleteket (remélem jól írtam) a szárnyvégekre A futómű akna ajtóit  már most eldobtam. Hihetetlen rossz a minősége és el is van törve a forgáspontnál. Megvárom Zoli barátomnak megmaradt-e az övéről ha nem akkor készítek egy takaró lemezt a gép hasára épp csak akkora kivágással amin keresztül a futó szépen tud majd mozogni.  Illetve azt hiszem megtaláltam a módját hogyan orvosoljam a mozgató mechanika gyengeségét. Próbálgattam a féklapokat is azt hiszem nem lesz velük gond. Elég jól be lehet majd állítani.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Ventus 2 hx 2.6 M
« Válasz #3 Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 19. Idő: 15:48:52 »
Gyorsan frissiben míg van lendület megerősítettem a futómű mozgató mechanikát.

fokker

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 466
    • Profil megtekintése
Re: Ventus 2 hx 2.6 M
« Válasz #4 Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 19. Idő: 19:07:16 »
Így máris "barátságosabban" fest az orrfutó!
Van még egy gyanús pont, de nem látom tisztán a képen a részleteket.
A nyíllal megjelöltem az a részt a "kampón" (nem tudom, hogy mi a tisztességes neve :) ), amit a látottak alpján gyengének találok .
[attachment=0:3m6y677b]orrfuto.jpg[/attachment:3m6y677b]

A vízsintes csillapítót a gyártó honlapja szerint 2db. M3-as csavarral erősítik fel. Ha ez így van, akkor elég erős ez a kötés a csavarok feje alatti és az anyák felőli oldalt is figyelembe véve?

A félszárnyak bekötését gyárilag hogyan valósították meg?

További jó munkát!

János

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Ventus 2 hx 2.6 M
« Válasz #5 Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 19. Idő: 20:53:03 »
Szia János!

Köszönöm az észrevételt! A futómű azon része egy zárt nút csak egy odavetülő árnyék miatt tűnik kampónak. Nézegettem de a terhelés az egyel alatta lévő tengelyen van. Rögzített helyzetben a nyíllal jelölt részen minimális erő ébred és úgy gondolom azt bírnia kéne.

A vízszintes rögzítése nem annyira gáz. Oda véletlenül elég jó rétegelt lemezek kerültek. Sokkal inkább a törzse beágyazott anyák azok amiket újra kell ragasztani mert gyárilag épp hogy csak ragasztó gőz érte őket.

A félszárnyakat szétcsúszás ellen 4 db alumínium szorító elem szolgál amik a segédtartókat rögzítik egy egy hernyócsavarral. mivel ezek igen közel vannak a szárnytőhöz a legkisebb szárny elakadás fel vagy leszálláskor azonnali törést, kiszakadást eredményez. Nem is fogom őket szétcsúszás ellen rögzíteni csak a szárnyakat fogják elcsavarodás ellen. A szétcsúszás elleni védelmet fehér vagy áttetsző ragasztó szalag fogja biztosítani.

Foxkoozoo

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 5
    • Profil megtekintése
Re: Ventus 2 hx 2.6 M
« Válasz #6 Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 21. Idő: 16:48:31 »
Szia Tomcsi!

Megtaláltam a futómű ajtót, úgyhogy azt nem kell gyártanod (ha csak nem akarsz egy olyat, aminek a minősége jobb, mint a gyatra :D).

Zoli

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Ventus 2 hx 2.6 M
« Válasz #7 Dátum: Dátum: 2011. December 11. Idő: 10:16:44 »
Hirtelen felindulásból összeszereltem a kis Ventust. Annyi változás történt a tervezetthez képest, hogy más típusú szervókat kapott.  9 grammos KDS fémfogaskerekest. Az idő majd eldönti mennyire válik be. Kettő kivételével kicseréltem a snappereket és eldobtam az előző tulaj által rövidre vágott acélsodronyokat helyette horgászboltban kapható fonott nyúlásmentes fonott zsinorral oldottam meg az oldalkormány vezérlését. Még filózom mi legyen a féklapokat mozgató áttétellel eléggé pontatlan,szoros. Lehet nem úszom meg és ide erősebb szervót kell használni. A súlypontot egyenlőre a gyári értékre állítottam be. 1640 gramm lett a vége ami szerintem teljesen rendben van. Még délután kisétálok vele elvégzem a rádiópróbát és várom hogy legyen vontatópilóta a ki felvontat.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Ventus 2 hx 2.6 M
« Válasz #8 Dátum: Dátum: 2011. December 12. Idő: 20:21:24 »
Sziasztok.

A masina át is esett a reptér bemutatásán. A haver vontató gépe kicsit rakoncátlankodott így a berepülés elmaradt de majd legközelebb.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Ventus 2 hx 2.6 M
« Válasz #9 Dátum: Dátum: 2012. Január 01. Idő: 12:47:49 »
Sziasztok!

Tegnap megtörtént a modell szűzfelszállása. Berepülésről nem beszélhetek mert az a két próba  amit sikerült reptetni az ehhez kevés  volt de ahhoz bőven elég, hogy megállapítsam egyenlőre katasztrofális a repülési tulajdonsága.  A féklapok bár úgy tűntek jók lesznek repülés sőt már felszállás közben is kinyíltak résnyire és ez döntően befolyásolták az egész reptetést. A gyári súlypont túl elől van, a törzs nagyon gyenge. Két nem túl szép de semmiképp nem durva földet érés után a farok belső merevítése szilánkosra tört a törzs anyaga hosszában megrepedt. Több helyen a festék lepattogzott,megrepedt. A kabintető rögzítése  kiszakadt a helyéről. Egyedüli pozitívum hogy a megerősített futómű jól vizsgázott.


Szerencsésebb folytatásban bízom.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Ventus 2 hx 2.6 M
« Válasz #10 Dátum: Dátum: 2012. Január 22. Idő: 17:29:48 »
Sziasztok!
Egy kis üvegszövet és műgyanta csodákra képes.  Szétbontottam a farokrészt, megerősítettem 4 mm-es rétegelt lemezzel a függőleges vezérsíkot és környékét belülről, kívülről felcsiszolás után kapott néhány réteg üvegszövetet a törzs és a függőleges vezérsík csatlakozásának környéke. Nagyon erős lett még magam is elcsodálkoztam rajta.  Ezután a törzs elülső része kapott némi üvegszövetet. A kabintető javítása is egyszerűbb volt mint ahogy gondoltam. 1mm-es sztirol lapból megerősítettem a kabintetőt belülről.  Festés után kapott némi ólmot az orrába amivel helyrehoztam a kissé hátratolódott súlypontot. Szerencsére elég volt majdnem annyi amennyit kivetem belőle korábban mert orr nehéz volt. A féklapokat mechanikusan kikötöttem és felülről lefóliáztam őket a véletlen kinyílás ellen. Újból fellelkesülve várom a következő alkalmat amikor a kötél végére tudom majd akasztani.

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: Ventus 2 hx 2.6 M
« Válasz #11 Dátum: Dátum: 2012. Január 22. Idő: 20:42:43 »
Szia!

Egy legény van talpon e vidéken :)

Orülök, hogy Neked van időd modellezni. Nekem még van egy matek vizsgám utána meg "kell" építenem egy terepasztalt. Évek óta húzom, de most kb két év alatt összejött minden hozzá.

Utána ismét belevetem magam a repülőmodellezésbe. Persze, ha az egyetem is úgy akarja :)

Üdv,
Balázs

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: Ventus 2 hx 2.6 M
« Válasz #12 Dátum: Dátum: 2012. Március 01. Idő: 18:40:21 »
Ma végre megvontattuk a kis Ventust...    Mit mondjak.. a startnál éreztem hogy baj van..Nem kicsi  hanem nagy! Kóválygott a kötél végén át akart esni.Eldobtam a kötelet és akkor egy kicsit megnyugodott de éreztem, nyomni kell a botot kegyetlenül.  Leszállás után vettem észre, az orrba pótlólag berakott súlyok leszakadtak és hátracsúsztak!  Piszok szerencse hogy nem lett nagy baj..  Rögtön orvosoltam a  hibát.. a második vontatásnál sokkal sokkal jobban viselkedett! Leoldás után éreztem hogy még mindig far nehéz de már csak egy kicsit. Jól viselkedett.  Még süllyedés közben éreztem  van egy kis szél. Mivel magasságom megengedte tettem   egy kört a lejtő felé. Olyan jól sikerült hogy nyugodtan belefért még egy és még egy végül a negyedik nagy kör után amit a lejtő szélén hajtottam végre döntöttem a leszállás mellett. Ha sikerül pontosan belőni a súlypontot akkor elég jó kis masina lehet belőle! A kiszerelt féklapok hiányát csak vontatás közben éreztem de például leszállásnál nagyon jól megvoltam nélkülük.  Várom a melegebb időket és a termikesebb időjárást!