Szerző Téma: AIRWORLD PZL-104 Wilga 35  (Megtekintve 3866 alkalommal)

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
AIRWORLD PZL-104 Wilga 35
« Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 13. Idő: 21:02:47 »
Fekete Zoli modellező barátom (remélhetőleg boldog) tulajdonosa lett egy ilyen modellnek. Szerintem még nem egészen van tisztában mennyi munka lesz vele de majd belerázódik.Alapból hosszú idő van rászánva.Kicsit megrágom a fülét hátha majd időnként megosztja velünk a modell elkészítésének egy egy mozzanatát.
http://airworld.de/Deutsch/Motorflugzeuge/WilgaPZL35/index.htm

Nagy szám lenne számunkra  ha egy Wilgával tudnánk vontatni a Góbét!  <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 29. Idő: 17:58:39 írta fokker »

Foxkoozoo

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 5
    • Profil megtekintése
Re: AIRWORLD PZL-104 Wilga 35
« Válasz #1 Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 15. Idő: 14:47:18 »
Sziasztok!

Ahogy Tomcsi barátom írta, a héten hozzájutottam egy Airworld-ös Wilgához. Már régóta tetszett nekem ez a típus, de amint megláttam élőben a modellt is, hát az szerelem volt első látásra. Akitől eredetileg van a modell nagyon profi munkát végzett a törzsön. Hozzám már úgy került, hogy le van festve, az ablakok a helyükön és a scale futómű is a helyén van kerekekkel együtt (a légterelő idomok nélkül). Ez utóbbi olyan masszívan lett rögzítve a törzsben, hogy szerintem "atomtámadás ellen is véd". Ez a masszivitás az egész törzsre jellemző. Ahol az ablakok helye ki van vágva, mellette mindenütt rétegelt lemez lécekkel került megerősítésre a törzs. Az oldalkormány is a helyén van, viszont azon még lesz mit javítani. A legtöbb munka szerintem a szárny megfelelő kialakításával,azaz a csűrő, az ívelőlap és a magassági bekötésekkel lesz.
Majd csinálok róla képeket,és azokat is megosztom.
Egyébként egy pár súly adat:
-törzs futóval, oldalkormánnyal: 2990g
-orrburkolat: 265g
-főtartó: 80g
-vízszintes v.: 261g
-szárnyak: 1660g
Össz: 5256g!!!

Kiszámoltam az egyéb alkatrészek (motor, szervo, tank, ...)súlyát is, így RTF tömegre ~7700g adódott.
Ez lehet, hogy egy kicsit sok, de még mindig jobb, mint némely hazai 10 kilós változat.
30-50 ccm-es motort tervezek bele, de ez még nagy dilemma. Semmiképp sem akarom túlzásba vinni, nekem a scale repülés lesz vele a cél, viszont a Góbé, na meg főleg a Fox vontatásához kéne az erő.

Elöljárójában ennyit, azonban ha van valakinek tapasztalata ilyen repülővel (építés, repítés), azzal szívesen felvenném a kapcsolatot, meghallgatok minden tanácsot, főleg a szárnnyal kapcsolatosan. (okos ember más kárán tanul...)

Üdv: F. Zoli

Foxkoozoo

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 5
    • Profil megtekintése
Re: AIRWORLD PZL-104 Wilga 35
« Válasz #2 Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 15. Idő: 19:43:10 »
Kép a Wilgáról

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 29. Idő: 17:59:34 írta fokker »

bgyenes

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 545
    • Profil megtekintése
    • http://www.scalemodels.hu
Re: AIRWORLD PZL-104 Wilga 35
« Válasz #4 Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 15. Idő: 21:25:31 »
Gratulálok hozzá!

Ezek után, ha beüzemeltétek és bevált a vontatás, akkor szívesen megnézném élőben. Amúgy is régen találkoztunk Tamás!

Üdv,
Balázs

Foxkoozoo

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 5
    • Profil megtekintése
Re: AIRWORLD PZL-104 Wilga 35
« Válasz #5 Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 16. Idő: 16:58:30 »
Sziasztok!

Köszönöm Balázs! Remélem jövőre már repülni fog.
Nekiláttam az építéshez, először letisztogattam az egészet. A futóműnél feltünt, hogy nem úgy rugózik, ahogy kéne, eléggé tapadt.Gondos pucolás, egy kis Technoslide, az önzáró csavarok Megfelelő mértékü meghúzása, és láss csodát. Az egyetlen, amit sajnálok, hogy a lengéscsillapító esetében csak egy sima rugóelőfeszítésű, "szétszedhetetlen" dugattyúról van szó, így igazából rugózni rugózik, de a csillapítás nem az erőssége...


A munkát az oldalkormányon folytattam. A felfogatása nagyon ötletes, még nem láttam ilyen megoldást.Az egyetlen baja az volt, hogy a felső bekötésnél magában az oldalkormányban végigfutó cső, a belül található szivacsrétegbe lett ágyazva, ami kitágult, és eléggé lötyögött. Egy rétegeltlemez bordaszelet megoldotta a gondot.

Hát egyelőre eddig jutottam. Nem valami sok, de sokat kell gondolkodnom, hogy úgy csináljam meg a gépet, hogy lehetőleg minden fasza, precíz, és bombabiztos legyen rajta, és még el is legyen rejtve amennyire csak lehet!

Jah, azt viszont még nem vágom, hogy erre mi lehet a megoldás, vagy, hogy ezt hogy gondolták:


Üdv.: F. Zoli
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 29. Idő: 18:03:29 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: AIRWORLD PZL-104 Wilga 35
« Válasz #6 Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 16. Idő: 19:16:15 »
Sajnos elég rég nem találkoztunk személyesen :( Ideje lenne már egy összeröffenésnek.

Zoli nekem a sárga négy méteres kínai csodámnak volt egy oldalról vezérelve az oldalkormánya vastag sodronnyal.  Annál úgy oldottam meg hogy a bowden házat végig beragasztottam a törzs falához és csak az utolsó 30-40 mm volt szabadon.A szervónál  szintén. Alakra hajtott tolórúd nem jöhet számításba? Bár ahogy nézem a  képeket inkább a szorulást kéne elhárítani és jó lehet ez.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: AIRWORLD PZL-104 Wilga 35
« Válasz #7 Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 28. Idő: 16:47:05 »
Zoli! Itt egy példa arra amit javasoltam. A féklapok forgáspontja legalul van !


Foxkoozoo

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 5
    • Profil megtekintése
Re: AIRWORLD PZL-104 Wilga 35
« Válasz #8 Dátum: Dátum: 2011. Október 09. Idő: 14:13:26 »
Tomcsi!

A nagy vontatón mekkora a csűrők kitérése?? Eljutottam a zsanérok beragasztásáig, és most kellene eldönteni, hogy mennyi kitérést hagyjak fölfele, ill. lefele. Túl nagyot nem szeretnék, mert annál nagyobb lesz a hézag a csűrő és a szárny között (most kb. 20-25 mmes kitérésnél 1,5 mm rés van)!
Most nincs itt a fényképezőm, de ha visszakerül töltök képeket.

Zoli

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: AIRWORLD PZL-104 Wilga 35
« Válasz #9 Dátum: Dátum: 2011. Október 09. Idő: 14:50:19 »
Szia!

Ha pontos a zsanérzás akkor akármennyire  téríted ki mindig ugyan akkorának kell lennie! (max 1mm) Ha változik akkor az azt jelenti hogy úgy működik mint egy kivetőpánt tehát nem központos! A csűrő élének a szárny élének és a zsanéroknak a te esetedben nagyon pontosan egy tengelyre kell esniük különben ahogy írtad változik a hézag és feszülni is fog! Látnom kéne!

A csűrőkormányoknak nem nagy a kitérése kb 15-20 mm de ezt ne vedd alapul mert a tiéd teljesen más beállításokat fog követelni.

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: AIRWORLD PZL-104 Wilga 35
« Válasz #10 Dátum: Dátum: 2011. Október 13. Idő: 19:19:59 »
Zoli!  hogy haladtál mostanában?

Ha elárulhatom a többieknek  jó eséllyel boxer motor fog belekerülni ami pont elfér a burkolat alatt <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->
Nagyon kicsi és erős!
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F11973%5F%5F5%5F5HP%5F53cc%5FTwin%5FCylinder%5FGas%5FEngine%5F.html


Ezt a  videót nézd csak meg:
http://www.youtube.com/watch?v=3iQ_ZHLKh8Q&feature=related
« Utoljára szerkesztve: Dátum: 2012. Szeptember 29. Idő: 18:04:21 írta fokker »

TOmCSI

  • Newbie
  • *
  • Hozzászólások: 350
    • Profil megtekintése
    • http://gyarm.hu/
Re: AIRWORLD PZL-104 Wilga 35
« Válasz #11 Dátum: Dátum: 2012. Július 20. Idő: 22:18:58 »
Sziasztok!

Zoli barátom megkért, hogy számoljak be a  wilga sikeres berepüléséről. Remélem veszi majd a fáradtságot és elmeséli ő hogyan élte meg azt a pár percet!

Zoli ha Petibá elküldi a képeit akkor azokat is feltöltöm a telefonal csak ezeket készítettem.