Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - TOmCSI

Oldalak: [1] 2
1
Hazai események / Történelem
« Dátum: Dátum: 2013. November 13. Idő: 19:14:04 »

2
Hazai események / Pipishegy 2012
« Dátum: Dátum: 2012. Augusztus 27. Idő: 21:02:43 »
Tisztelt modellezőtársak!
A Pipis hegyi modellezőkkel és a reptérrel való egyeztetés alapján 2012 szeptember 23 10 órától meghírdetjük az első Rubik repülőgépmodellek találkozóját.
Helye: Pipis hegyi repülőtér
A találkozó célja: Retroplane alapján szeretnénk elindítani hazánkban is egy hasonló kezdeményezést ahol magyar tervezők által épített repülőgépmodellekkel vennénk részt.
Az első találkozón szeretnénk megbeszélni az eddig szerzett tapasztalatokat valamint kijelölni a jövőbeli irányt.
A találkozóra meghívunk minden eddig már modellel rendelkező sportársat, valamint azokat akik érdeklődnek a téma iránt.
A témával kapcsolatos bármi nemü kérdéssel hívjatok ( Tóth Pista 06 30 602 9973) ill. Pásztor Gabit

3
Élethű ARF vitorlázómodellek / SZD-30 Pirat 1/5 3m (Laqua Modelltechnik )
« Dátum: Dátum: 2012. Július 10. Idő: 22:02:38 »
Sziasztok!

Új fába vágtam a fejszémet.Egy kedves Miskolci modellező kolléga jóvoltából hozzá jutottam ehhez az építőkészlethez. A modell régi NDK-s építő készlet.
Méretarány 1/5
Fesztáv 3 méter
Hossz ~1.4 méter
Súly ~2kg  (szerintem nehezebb lesz)
A modellről röviden. Kikent üvegszálas nyers törzshéj. Rengeteg nyers alapanyag. A bordákat egyesével kell majd kirajzolni, vágni. A szárnyat, vezérsíkokat rajz alapján hagyományos technikával megépíteni,burkolni.
 Képek, beszámoló kicsit később. Épp szolgáltatót váltok. ha lesz újra netem bepótolok mindent. Természetesen a fotón látható Pipis hegyi festése van rá tervezve.

4
JET modellek / Starmax HAB MIG-15 ARF
« Dátum: Dátum: 2012. Április 01. Idő: 21:51:12 »
Sziasztok!

Elég sok hezitálás után úgy döntöttem hogy nekirugaszkodom még egyszer a MIG-15 sztorinak. A cél egy teljesítményben,tartósságban és esztétikumban is fel tudjam turbózni az alap modellt és a saját szájam íze szerint elsősorban inkább dísz szerű legyen. Minden képen Magyar teljesen fém színű legyen.



A kiindulási modell a Kínai Starmax gyártó 1.1 méteres habcsókjára esett. Ez többé kevésbé alakhű és nem utolsó sorban elérhető árú.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19059__Mig_15_EDF_Jet_70mm_Electric_Retracts_Flaps_Airbrake_EPO_Red_PNF_DE_Warehouse_.html

Méretek:

Fesztáv: 1100mm
Hossz: 1118mm
Felszálló súly : ~ 1600g Módosítások után kb 2200g
Hajtóműegység: 70mm-es impeller motor 2836 2770 kv  Brushless Motor (~700W)
Szabályzó: 45A (45 ESC)
Szervó: 9g x 10 (ST-S9G)
Szükséges csatornák: 6~7  (motor, magassági, csűrő, oldalkormány/orrfutó, Futó behúzó mechanika,fékszárny/törzsféklap)

Az alábbi felsorolásból kapásból cserére kerül majd az impeller egység a motorral a futómű és a szabályzó ezek beszerzése már korábban megtörtént.

Az új hajtómű egység :72mm-es Fémházas és 1200 Watt-os 

A szabályzó: 70 A fémházas,hűtőbordás


A futóművek:Alumínium kivitel rugós lengés csillapítással

Úgy tervezem hogy kapni fog a teljes felülete egy réteg üvegszövetet a szárny belülről pedig szén merevítést.

5
Élethű ARF motoros modellek / Piper J-3 Cub 40 (Hangar 9)
« Dátum: Dátum: 2012. Február 27. Idő: 16:51:51 »
Sziasztok!

Megfogadtam hogy nem rakok össze többé másnak modellt de nem tudtam Gyula barátomat "slamasztikában" hagyni.
mivel teljesen az elejétől szerelem össze a modellt így könnyű lesz időnként egy egy fotóval beszámolni a folyamatról. A modell érdekessége, hogy alkoholos motor helyett Saito FG-14B benzines erőforrást fog kapni.
A modell:http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4000
Kézikönyve:http://www.hangar-9.com/ProdInfo/Files/HAN4000-Manual.pdf

Néhány paramétere:
Fesztáv:                 2032mm
Szárny felülete:        59.3 dm2
Felszállósúly:            3–3.4 kg)
Ajánlott motorok:      7.5-8.5ccm két ütem . 9.5-11ccm négyütem (alkoholosokból)
Rádió igény:         4 csatorna  5 szervó

6
Élethű ARF vitorlázómodellek / DFS Olympia Meise (Cinke C-2)
« Dátum: Dátum: 2012. Február 25. Idő: 20:13:31 »
Sziasztok!

Mond nektek valamit az hogy Sportárutermelő Vállalat ?  Ugye nem sokat. Pedig ez a vállalat gyártotta licencben  az ötvenes években a nagy sikerű és hazánkban is használt DFS Olympia Meise vitorlázókat C-2 Cinke néven.



Történt hogy rátaláltam a neten a PICHLER webshopjában a  DFS Olympia Meise modelljére ami azonnal felkeltette az érdeklődésem.

Mi lenne ha kapna egy Magyar lajstromot és festést... (Lenne még egy szép vitorlázóm. )
http://www.pichler.de/shop/catalog/product_info.php?cPath=76_175_220&products_id=1480
http://www.rchobbyshop.de/product_info.php/info/p2650_Olympia-Meise-Oldtimer--E--Segler-weiss--3-12m--C5548.html
Teljesen fa szerkezetű számomra szép formájú modell hibája a  borsos ára és hogy ARF  de talán lehetne valamit javítani rajta. (ha szükséges).
Még alszok rá egy kettőt aztán ki tudja..........................................

Folyt köv.

7
JET modellek / Impelleres HAB MIG-15bis
« Dátum: Dátum: 2011. Október 23. Idő: 10:30:07 »
Sziasztok!

Ehhez a kis játékszerhez jutottam hozzá újonnan:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F11223%5F%5FMIG%5F15%5FFighter%5FR%5FC%5FDucted%5FFan%5FJet%5FPlug%5Fn%5FFly%5FDE%5FWarehouse%5F.html

Méretek:
Fesztáv: 800mm
Hossz: 800mm
Súly:(repkészen akkuval) kb 600gramm
Csatornák száma:4 (csűrő,magassági,orrfutó,motor)
Impeller:64mm
Motor:B2025 Brushless (4000KV)


Az "összeállítás" Egyáltalán nem bonyolult. Egyedül arra kellett figyelni, hogy ahová kell oda jusson ragasztó. A törzs eredetileg szerelhető lenne de ez olyan rosszul van megoldva, hogy inkább mereven összeragasztottam a törzset. Ha sérül akkor szinte úgy is menthetetlen a szerkezet. A körülbelül 20 perces próba összeállítás után uverapid ragasztóval felragasztottam a  vezérsíkokat illetve a szárnyfeleket a törzsre. A Csűrőkormány szervókábeleit az illesztésnél én a biztonság kedvéjért zsugorfóliával rögzítettem. Bár nagyon szűkös a hely de azért szerencsésen találtam egy biztonságos helyet a vevőnek is. Tegnap megtörtént a berepülés is. Egyenlőre csak egy kölcsön akkumulátorral (3 cella 1.8A)

Úgy volt hogy csak gurulgatok vele. Csináltam is pár gyors guruló próbát hogy bírják-e a kerekek a göröngyös talajt. Csodálkoztam rajta de jól bírták! Aztán csak nem bírtam magammal gurulok vele még egyet..  a vége az lett hogy annyira felgyorsult, hogy nem volt szívem levenni a gázt és óvatosan belenyúltam a magasságiba. Szépen mint a nagyok.. eljött a talajtól. (ekkor kezdett remegősödni a kezem lábam) Nem billeget nem imbolygott pár pillanattal később tudatosult hogy ez bizony repül nem is rosszul de gyorsan a leszállás mellett döntöttem. elsőre igaz a nagy fűbe de szépen leszállt. Másodjára  már nagyobb önbizalommal már a pályára helyezkedtem be és szépen nem túl kilassítva leszálltam vele.  Na ekkor akkora vigyorgás lett rajtam úrrá, hogy ha nem lettek volna füleim akkor a szám hátul összeért volna!

Nagyon féltem tőle hogy rossz indulatúan fog viselkedni a levegőben de szerencsére tévedtem. Alapból felére csökkentettem a csűrőkormányok kitérését a magasságira pedig ráadtam ami mechanikusan még lehetséges volt. Nagyon nagyon jól viselkedik! Már ahhoz képest hogy kicsi nyilazott szárnyú habcsók! Nagyon gondolkozom azon, hogy be kéne szerezni még egy két ilyen játékszert.  Az áruk ha külhonból rendeli az ember abszolút baráti!

Remélem hamarosan kis videóval is fogok tudni szolgálni.

8
Külföldi események / Austria 2012
« Dátum: Dátum: 2011. Október 21. Idő: 18:08:48 »

9
Élethű ARF vitorlázómodellek / Ventus 2 hx 2.6 M
« Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 18. Idő: 14:52:33 »
Sziasztok!

Nem volt betervezve de mégis új modellel bővült a modell gépparkom. A kínai CM Pro által gyártott modell nem örvend túl nagy népszerűségnek a modellezők körében aminek elsődlegesen a sérülékenysége és gyenge anyagminőség az oka.  Alacsony árfekvése miatt sokan próbálkoztak vele és pórul is jártak.  Hogy akkor én miért is foglalkozom vele? Ennek a modellnek megvolt a "testvére" az ugyan csak 2.6 méteres Discus CS amit szerettem csak hamar elhasználódott a nem megfelelő használat végett. Rendszeresen gumiztam amit nem szeretett a szerkezet és idővel egyszerűen elfáradt a törzs.
Ezzel a modellel az a célom hogy legyen egy könnyen szállítható a haver kis vontatójával is felhúzható vitorlázóm.
A modellhez nagyon kedvezményesen jutottam hozzá egy modellező kollégától aki nem rakta össze végül is így meg van az a lehetőségem hogy próbáljak javítani a gyári készlet hibáin.

A gyártó weboldala  a modellről:
 http://www.cmpairplane.com/glider/Ventus.html

Azt már most eldöntöttem, hogy a modellt  a lehetőségekhez képest feljavítom, illetve tavaszra kell hogy kész legyen. A tervezett elektromos rendszere a nálam már megszokott:

Vevő: Futaba 2.4G 6 vagy 7 csatornás vevő R608 vagy R617
Szervók: Futaba micro S3115
Akkuk: Sanyo eneloop 4 cella 2000 vagy az új 2500 mAh
Multiplexes vontató kioldó

10
Élethű ARF motoros modellek / AIRWORLD PZL-104 Wilga 35
« Dátum: Dátum: 2011. Szeptember 13. Idő: 21:02:47 »
Fekete Zoli modellező barátom (remélhetőleg boldog) tulajdonosa lett egy ilyen modellnek. Szerintem még nem egészen van tisztában mennyi munka lesz vele de majd belerázódik.Alapból hosszú idő van rászánva.Kicsit megrágom a fülét hátha majd időnként megosztja velünk a modell elkészítésének egy egy mozzanatát.
http://airworld.de/Deutsch/Motorflugzeuge/WilgaPZL35/index.htm

Nagy szám lenne számunkra  ha egy Wilgával tudnánk vontatni a Góbét!  <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->

11
Repülőmodell elektronika / Futaba FX-30
« Dátum: Dátum: 2011. Július 23. Idő: 22:20:24 »
Sziasztok!

Hihetetlen szerencsésnek mondhatom magam. Nagyon kedvező feltételek mellett sikerült hozzájutnom egy  újszerű 2.4G FASST rendszerű FX-30 rádióhoz! Külön szerencse hogy ez nem alap FX-30 hanem már a bővített tudású verzió.Külön manuál van csak a bővítések ismertetésére az amúgy sem vékony eredeti mellé. (Nem mintha olyan buta lett volna az előző széria is)

A korábban használt ugyan csak 2.4g Futaba 6EXA elhasználódott pontosabban csak egy poti de amúgy is kinőttem és most volt egy lehetőségem váltottam.


Egyenlőre csak a manuált olvasgatom bőszen rengeteget meg kell még tudnom róla hogy nekiálljak programozni.

Nézzétek el nekem hogy semmi érdemlegeset nem írok róla egyenlőre de örülök mint majom a farkának és meg akartam osztani veletek is.

12
Építési "trükkök" / Semiscale futómű
« Dátum: Dátum: 2011. Június 08. Idő: 16:04:07 »
Sziasztok!

Kicsit hanyagolom mostanság a foxot mert egy ismerősnek segítek be.Pár napja beszélgettünk a skypon mikor szóba került hogy milyen futóművet szeretne az épülő nagyobbacska PT 19 modellje alá. Mivel volt hozzá kedvem megígértem hogy megpróbálok készíteni egyet ha sikerül sikerül ha nem nem.
Egyenlőre itt tartok. még meg kell oldani az egyenesbe vezetést és a keréktengelyt.

Ez alá készül:



https://lh6.googleusercontent.com/_srS9q70TAMg/Tdlr_t-6FNI/AAAAAAAAABE/nihj6xneJTg/s640/P1010021.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/_srS9q70TAMg/Tdlr_mrLAfI/AAAAAAAAABI/2QMzJwMq3co/s512/P1010028.JPG


Tervezte,építette: Wágner Gábor

14
Építési "trükkök" / Szervók kitérésének mértékének növelése.
« Dátum: Dátum: 2011. Május 15. Idő: 15:33:26 »
http://www.rcexplorer.se/page14/180servo/180servo.html

Kell hozzá egy kis ügyesség és egy kis gyakorlat a villanyossághoz  de ötletnek nem rossz!

15
Élethű ARF vitorlázómodellek / Marganski MDM-1 FOX (ARC)
« Dátum: Dátum: 2011. Április 08. Idő: 21:43:30 »
Egyik vágyam teljesülhet ha sikerül beszereznem a Cseh Modell Studio ( http://www.modellstudio.cz/ ) Három méteres MDM-1 FOX műrepülő vitorlázó ARC kivitelő készletét.  Ha megvalósul akkor magyar lajstrommal szándékozom "cicomázni" http://www.modellstudio.cz/index.php?&desktop_back=eshop&action_back=&id_back=&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=53

Remélem pár héten belül kezemben lehet a készlet és bővebb infóval tudok majd szolgálni

Oldalak: [1] 2