Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - fokker

Oldalak: [1] 2 3 ... 31
1
Élethű elektromos modellek / Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Dátum: Dátum: 2017. Február 25. Idő: 16:31:43 »
Megint elszaladt egy év...és még egy el fog szaladni.
Mikor -végre- anyagilag rendbe jöttünk, akkor meg egyszerűen nem jut idő a modellezésre.
Jövő tavasszal viszont nyugdíjba vonulok! :)
Kevesebb pénz több idő! Talán ez lesz a legjobb leosztás.
Egy-két apróság nyilván elkészül az idén is, de nagyobb munka nem valószínű.

Standby on.

2
Élethű elektromos modellek / Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Dátum: Dátum: 2016. Január 01. Idő: 21:18:39 »
 :D
Decemberben szögre akasztottam a lombfűrészt és kivágattam a szárnybordákat. Így rengeteg időt nyertem. Kézzel nem mertem nekiállni ennek a munkának és kedvem sem volt hozzá.
Mivel a szárny belső szerkezetének még nem készült el a végső terve, a bordákon a cseszterton és a főtartók helyét csak jelöltem, a segédtartókét pedig még nem. Majd az építés folyamán kialakul a jó megoldás.

3
Ötletek és észrevételek a fórum működésével kapcsolatban / 2015 Karácsony és évvége
« Dátum: Dátum: 2015. December 23. Idő: 20:54:23 »
Szia, erre járó látogató vagy fórumtag!

Kellemes ünnepeket, boldog újévet és  jó egészséget kívánunk!

Az oldalunk átmeneti pangása ellenére sok-sok érdekes és hasznos információt található nálunk.
Jó böngészést!

Üdvözlettel,
Dobóvári János


4
Élethű elektromos modellek / Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Dátum: Dátum: 2015. November 24. Idő: 15:13:13 »
Szia Tamás!

Jó "hallani" a hangod! :)

Van Palma is... ;)

5
Élethű elektromos modellek / Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Dátum: Dátum: 2015. November 02. Idő: 21:37:22 »
A szárny borításához valami bazi erős fa ragasztót kellett keresnem, amely szélsőséges körülmények között is megtartja a furnér lemezt.
Van 3 féle jó minőségűnek mondható ragacsom, de kellett egy brutálisan erős is. Az alábbi képen láthatóak sokat sejtető nevükkel "megfogtak" és a fához valóból rendeltem egyet. Meglátjuk majd a próba ragasztás során, hogy mit tud... ;)

6
Élethű elektromos modellek / Re:Lloyd C.V 46-os széria
« Dátum: Dátum: 2015. Október 28. Idő: 21:02:37 »
Bár -még- nem látszik, de folytatom a modell építését!
Először is újra át kellett néznem, gondolnom az eddig elkészült rajzokat. Mivel tavasszal számítógép gépcsere volt -megvettem életem első laptopját :)- a költözködésnek most érek a végére. Végre áttértem Linuxra és csak virtuális gépen van Windows-om. A modellezéshez -az alkalmazások miatt- mindkét rendszert használnom kell.
Nyárra "kis" kitérőt tettem a modellezésben:
Vettem egy multikoptert és egy FÍK-80-ast, amelyet RC-sítettem. Mindkettővel jó móka a repítés! A drónon meg ráadásul van egy HD-s kamera is, így -a JUPPY  után-a légifelvételek készítésének új formáját fedezhettem fel.

Az építés folytatását a csűrőkkel kezdtem. Képek hamarosan.
A szárny feletti géppuska lesz a következő elem, majd a lövész géppuska és a "kör" sín.
Sikerült megterveznem a szárny bordáinak végleges vágási formáját. Egy utolsó alapos ellenőrzést követően kivágatom azokat.
Ezek a rövid távú tervek elkövetkező hetekre.
Azután a szárnyak építése következik!!

7
Elektromos modellek / Re:Speedy Bee 2 - "zseb" repülő
« Dátum: Dátum: 2015. Április 06. Idő: 10:15:36 »
Ez a szép "téli" nap januárban érkezett el, amikor is Balatonakaliban voltunk egy hét szabadságon.
Árnyékban 18 fok,  szél semmi, irány a "reptér" !
A modell kezes, de a motor lehúzatást még növelni kell. 
Egy videót is szeretnék már mutatni a gép repüléséről. Remélem, hamar sor kerűl rá.

8
Elektromos modellek / Re:Speedy Bee 2 - "zseb" repülő
« Dátum: Dátum: 2014. December 30. Idő: 13:11:22 »
Mire megjöttek a megrendelt  50x30-as srófok, nem volt már időm és nem volt már jó az időjárás a módosítások utáni próbára. :( .
Távirányító és modell "jóllakatva". Várok egy napsütéses, csendes téli napra...

9
Élethű motoros modellek / Re:Fokker Dr1.
« Dátum: Dátum: 2014. December 29. Idő: 12:59:59 »
Gratulálok a géphez Gábor!
A videó is nagyszerű!

János


10
Elektromos modellek / Re:Speedy Bee 2 - "zseb" repülő
« Dátum: Dátum: 2014. November 04. Idő: 21:06:36 »
A motor lehúzatás nem volt elég a hanyattesési hajlam megszüntetéséhez.
Elkerülhetetlenné vált a "műtéti" korrekció a vízszintes csillapítónál.
Mivel a kormány felületek UHU Por "zsanérral" csatlakoznak a csillapítókhoz, a könnyen -dekor szikével- oldható kötés leegyszerűsítette a beavatkozást. A víizszintes csillapító beragasztása is UHU Por-ral történt. Szikével elég egyszerűen ki lehetet szabadítani a  helyéről.
A csillapítót felfekvését (a törzs hossztengelyéhez képest) a -2 fokról 0 fokra módosítottam.
Ragasztás és "zsanérozás" után a motor lehúzatás 0-ról  -2 fokra, a szárny állásszöge +5.5-ről +3.5 fokra módosult.
Az új beállításokkal való próbára eddig még nem került sor. Vagy idő hiány, vagy az időjárás miatt.
   

11
Élethű elektromos modellek / Re:Cierva C-6
« Dátum: Dátum: 2014. Október 12. Idő: 19:00:07 »
Itt már van róla néhány konkrét adat:
http://aviastar.org/theory/autogiro/index.html

Itt a "Cierva’s rotorblades" szakaszban az erdeti profilokkal kapcsolatban vannak infók:
http://www.rotaryforum.com/forum/showthread.php?t=24773


12
Élethű elektromos modellek / Re:Cierva C-6
« Dátum: Dátum: 2014. Október 12. Idő: 11:35:30 »
Igazán szívesen tettem!  ;D
 
Felnéztem a Flightglobal archívumba és találtam pár cikket a Cierva C.6-ról.
Sajnos igazán értékes technikai adat nincs bennük (pl. a rotor lapát állásszöge), de ennek ellenére is érdekesek.

A linkek:
http://www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1923/1923%20-%200275.html
http://www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1923/1923%20-%200557.html Csak egy dolog hiányzik a rajzról...
http://www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1925/1925%20-%200683.html
http://www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1925/1925%20-%200733.html

Az állásszöget tovább keresem.  ;)

13
Elektromos modellek / Re:Speedy Bee 2 - "zseb" repülő
« Dátum: Dátum: 2014. Október 11. Idő: 20:06:22 »
Igen, elcsendesedett. :)
Jó híreim vannak! Az említett módosításokkal majdnem teljesen jó lett a gép! Kicsit még rossitenes :) a fíling, de jól kezelhető, jól ki is lassítható, de nevéhez híven speedy is tud lenni. Biztos kézben szerintem alap műrepülő figurák is megrepülhetőek vele. Helyben meg lehet fordulni vele, looping szintén helyben. Ha nem vertem volna fel pár millió szúnyogot a réten, akkor csak most jöttem volna haza, de győztek a vérszívók! Öt-hat percig álltam a sarat, aztán feladtam.

Tapasztalok: Az eredeti tervem szerint a szárny jóval lejjeb lett volna, emiatt (és a magas szárny állásszög érdekekében) adtam a vízszintesnek -2 fok állásszöget, ami tulajdonképpen  +2 fok motor felhúzatást jelent. A szárny viszont oda került, ahol most van így okafogyottá vált a felhúzatás, a vizszintes csillapító meg bebetonozva áll a helyén, ezért a motort állítottam 2 fokkal lejjeb a tűzfalon . Most 0 fokon van, de még lejjebb kell vennem, mert félgáznál már rendesen emeli a gép az orrát és tolni kell a magasságit a hanyattesés elkerülése érdekében. Félgázig tökéletesen repül vízszintesen a modell.
Az orra most a 3db. mágnessel túl van súlyozva, mert gázelvételkor eléggé leadja az orrát a gép. Ha megfelelő mértékű lesz a motor lehúzatás, akkor a mágnesekre nem lesz szükség.
A kormány szervek max. kitérését is csökkenteni kell, mert már kis sebességnél is hatásosak.
Légcsavarból a 60x30-asból sk. készített 50x30-assal történt a berepítés. Megpróbálom -még van egy- 60x30-as sróffal is a repítést.
Azzal viszont csak kézből-fűre mehet a repítés, mert kererékre történő landolásnál beleverne a földbe a sróf. (Az 50x30-as is 1,5cm-re van tőle.)

Fényképpel  és videóval "operatőr" hiányában még nem szolgálhatok.

14
Élethű elektromos modellek / Re:Cierva C-6
« Dátum: Dátum: 2014. Október 11. Idő: 19:33:28 »
Izgatottan várom a fejleményeket!
A téma nagyon érdekel, de lövésem sincs az autogirokhoz.
Egy közeli -UL-es repülő- ismerősöm épített sok évvel  ezelőtt egy igazi autogirot. Azt a gépet volt szerencsém közelről szemügyre venni.
Akkor gondoltam, hogy egyszer majd kicsiben én is építek egyet. Az ő gépének az adatai (pl. rotorlapát profilja, állásszöge stb.) bizonyára hasznosak lehetnek a modell építése során is. Utána járok.

Képeket légyszíves... :)

Még valami. Ez a topik különlegessége miatt legyen kiemelt.
   

15
Elektromos modellek / Re:Speedy Bee 2 - "zseb" repülő
« Dátum: Dátum: 2014. Október 11. Idő: 17:20:23 »
Ma reggel ígéretesnek ígérkezett az idő a modell berepítéséhez. Mire kijutottam, sajnos már dél is elmúlt és gyenge szél fújt.
Ennek ellenére próbát tettem. (A terepet térdig érő selymes fű borította :) és egyébként is kézből szándékoztam a gépet startoltani és fűre szállni, így nagy baj nem történhetett.
Ellenőriztem a motort, a kormányfelületek kitérését és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a csűrő fordított irányban működik!
Reverse-t adtam neki de nem figyeltem rá, hogy emiatt elmászott a null pont! Ez aztán okozott néhány másodperc izgalmat a startolás követően! A leszállásnál a légcsavarral megtaláltam az egyetlen kemény torzsot a mezőn. -1 sróf.
Trimmelés után a csűrő már tökéletes volt a gép farka viszont enyhén lógott repülés közben. Leszállás után előrébb toltam az akksit 5mm-rel (ez volt a max.) és megtúráztatva a motort újra akartam startoltani, de a motor egyszerűen kiszállt a talpból! Kirázódtak a rögzítő hernyócsavarok! Az előzetes ellenőrzéskor minden rendben volt. Eredmény : -1 légcsavar. Mivel csak kettőt vittem ki, lógó orral hazamentem.
Otthon aztán rögzítettem a motort és próbaképpen 0 fokra állítottam a (vizszintes csillapító -2 fokos beállítása miatti) +2 fokos felhúzatását.
A végső súlypont beállításához a szokásos módszerem szerint a modell orrába mágneslapokból teszek súlyt. (1lap 3,1gr)
Így finoman lehet beállítani és amikor már szépen repül a gép, akkor kiveszem azokat, lemérem a súlyukat és beszerelem a végleges (ólom)  súlyt.

Most várom a késő délutánt, hátha megszűnik az időközben felerősödött szél...
     

Oldalak: [1] 2 3 ... 31